חיפוש

חוויתם תאונה בעבודה? אלה הזכויות שלכם

ככלל, מקום העבודה אמור להיות בטוח אשר מקנה לעובדים שבו תחושה של הגנה ושל בטחון.

אולם, המציאות למדת כי ישנם לא מעט מקרים של תאונות עבודה, הן קלות והן קשות אשר גורמות לעיתים לנזקים עבור העובדים הנפגעים ובמצבים חמורים יותר, אפילו למותם.

תאונות עבודה שונות עשויות להתרחש עקב שאיפת חומרים מסוכנים, עקב נפילה ממקום גבוה בסביבת העבודה ועוד.

 

זכויות העובד

במידה ומצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת עבודה ואינכם יודעים כיצד עליכם לפעול ומהן הזכויות שלכם בנושא, תכלו לקבל את התשובות לכך בהמשך המאמר.

זכויותיהם של עובדים שהיו מעורבים בתאונות עבודה ונפגעו כתוצאה מכך, כוללות:

  • קבלת טיפול רפואי – עובדים המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה, זכאים לקבל טיפול רפואי לאחר תאונת העבודה שעברו. טיפול רפואי ראשוני יכול לכלול אשפוז של הנפגע, הובלתו למרפאה או לבית חולים לקבלת טיפול מתאים וכו'. במידה והנפגע זקוק לפינוי ע"י אמבולנס, קופת החולים אליה הוא שייך תממן את עלות שירות האמבולנס.
  • תביעה לביטוח לאומי – עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי וזאת באמצעות הגשת תביעת דמי פגיעה. כתוצאה מהנזקים שנגרמו לעובד בתאונה, ייתכן והוא יעדר ממקום עבודתו למשך תקופה מסוימת, בשל אי יכולת לעבוד ובגין ימים אלה יהיה זכאי הוא לקבלת דמי פגיעה, באם התאונה שעבר תוכר כ"תאונת עבודה" ע"י ביטוח לאומי.
  • במידה ותאונת העבודה שעבר העובד גרמה לו לנכות מסוימת, זכאי הוא להגיש תביעה לביטוח לאומי – להכרה בנכותו.
  • תביעת המעסיק – מלבד תביעה לביטוח הלאומי, לקבלת דמי פגיעה, זכאי העובד להגיש תביעה כנגד מעסיקו, בגין תאונת העבודה שעבר. אולם, כדי שהתביעה תתקבל והעובד יזכה בקבלת פיצויים בגינה, יהיה עליו להוכיח קשר סיבתי בין התנהלות רשלנית של מעסיקו ובין הנזק הנגרם לו בתאונת העבודה.
  • בנוסף, קיימת עבור העובד גם הזכות לפנות לעורך דין מומחה בתביעות תאונת עבודה, למטרת קבלת ייעוץ, בנוגע לתאונת העבודה ולקבלת סיוע מקצועי בהליך הגשת התביעה לקבלת פיצוי בגין נזקי התאונה.

בכדי שיוכל העובד להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה או לקבלת פיצויים, בעקבות תאונת העבודה שעבר, הוא נדרש לאסוף את כל החומר הרפואי המעיד על התאונה שעבר ועל הנזקים שנגרמו לו בעקבותיה. באמצעות הגשת תביעה בצירוף החומר והתיעוד הרלוונטי, המהווה הוכחה לפגיעה, יוכל העובד לקבל דמי פגיעה (ע"י תביעת ביטוח לאומי) או פיצויים בגין הנזק הנגרם לו (ע"י תביעת המעסיק

 

לסיכום

תאונות עבודה עשויות להתרחש בשגרת היום יום ביכולתן לגרום לנזקים עבור העובדים המעורבים בהן. לכל עובד שעבר תאונת עבודה, ישנן כמה זכויות שמטרתן לדאוג עבורו לקבלת טיפול רפואי, עקב הפגיעה בתאונת עבודה ולקבלת פיצוי או תגמול כספי, במצבים בהם הוא נתון במצב של אובדן יכולת להשתכר, עקב הפגיעה.

סמל משפטי

באותו נושא
סאונה אחרי אימון
סאונה אחרי אימון

יתכן שראיתם או שמעתם על מועדוני בריאות או מכוני כושר המאפשרים ללקוחותיהם שירותי סאונות רטובות או יבשות בחדרי ההלבשה להרגעה לאחר סשן של עבודה מאומצת

קרא עוד »