חיפוש

איך אפשר להפחית את כאבי הגמילה מהרואין

זה לא באמת משנה איך התחלתם, זה משנה מה אתם עושים עם זה עכשיו. אם החלטתם להתחיל בתהליך הגמילה, עשיתם כבר את הצעד הראשון והמפחיד ביותר. מכורים רבים מספרים שלא יכלו לדמיין את החיים בלי הסם והיום הם כבר במקום אחר ורחוק משם. כאבי גמילה או בשפת הסלנג – "קריז", הוא החלק הקשה ביותר בתהליך הגמילה מהרואין. הגוף צועק מכאבים ורק מתחנן לעוד מנה, ככה בעצם לעולם לא נשבר המעגל. תמיד זכרו, כוחו של הרצון עולה על כוחה של היכולת, הישארו חזקים ודבקים במטרה.

 

טריינספוטינג

אנשים שונים מקבוצות אוכלוסייה שונות מתמכרים לסם ההרואין, בעבר הסם היה מזוהה בעיקר עם השכבות המוחלשות בחברה ונצרך בהזרקה. כיום ניתן לראות את השימוש בסם גובר בקרב צעירים, מבוגרים, עניים ועשירים וזאת בעיקר כי הסם נמכר גם כתרופת מרשם לשיכוך כאבים וגורם לתלות והתמכרות כרוניים. גמילה מהרואין נחשבת לגמילה בדרגת קושי גבוהה מאוד.

מסיבות כימיות ומדעיות עליהן לא נרחיב במאמר, הגוף האנושי נכנס למצב של "קריז" והקושי לא לשוב ולצרוך עוד מנה, במיוחד בימים הראשונים של הגמילה, גובר. מצב זה מאופיין בשלשולים, רעידות, כאבים עזים, חרדות, הרחבת אישונים, עייפות וכמובן השתוקקות פיזית לשימוש נוסף בסם.גמילה מהרואין היא לא דבר פשוט אך היא אפשרית ומומלץ לעשותה תחת השגחתם של גורמים מוסמכים על מנת לוודא את הצלחתה.

 

איך מפחיתים את הכאבים?

כיום ישנן שיטות רבות לגמילה מהרואין, שברובן הושקעה מחשבה רבה המתייחסת בעיקר למציאת פתרונות עבור התסמינים הפיזיים אותם חווה המטופל במהלך הגמילה. הגמילה, במיוחד בימים הראשונים, היא לא דבר נעים והרפואה המודרנית עוד לא הצליחה להמציא שיטת גמילה מסם זה אשר נקייה לחלוטין מכאבים.

שיטה מוכרת ונפוצה, לדוגמה, היא שימוש תרופתי בתחליפי סם כגון מתדון, המקל על הכאבים באופן משמעותי ונלקח אך ורק באישור גורם רפואי ותחת השגחה. יחד עם הטיפול התרופתי ניתן גם טיפול תומך, הנותן למטופל סביבה שקטה ונוחה, בה ירגיש בטוח, ולא סביבה שתגביר חרדה או לחץ.

אנו ממליצים בכל אופן לפנות לגורמים מוסמכים בנושא הגמילה והכאבים שמלווים איתה. כל אדם הוא איניבידואל. לכל אחד פרק זמן שונה בו הוא נוטל את הסם והשפעות סביבתיות שונות אותן הוא חווה. כך או כך הכאבים העזים, במיוחד בימים הראשונים של הגמילה (עד חודש), קשים מכדי לעבור אותם לבד ללא גורם מקצועי ותומך וללא עזרה צמודה שתכלול בתוכה גם גורם רפואי.

 

לסיכום

גמילה מסם ההרואין היא דבר קשה וכואב. על פי מחקרים רבים שנעשו בנושא, נמצא כי מדובר כנראה בגמילה הפיזית הקשה ביותר שמוכרת כיום לאנושות, לפחות בתחילתו של התהליך. דעו למה אתם נכנסים אך גם תהיו בטוחים שזה הדבר הנכון עבורכם.

הדבר הטוב ביותר שתעשו עבור עצמכם. התמכרות או פיתוח תלות בסם ההרואין מסכנת חיים ופוגעת באופן דרמטי בנפשו וגופו של אדם. המלצתנו היא ליצור קשר עם גורם רפואי להמשך בירור בהקדם האפשרי.

תְרוּפָה

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »