חיפוש

סובלים מחרדות? יש לנו פיתרון בשבילכם

מדוע הרפואה המערבית לא באמת מסייעת בטיפול בחרדה, ומדוע האלטרנטיבה הבודהיסטית של טיפול הטרילותרפיה מהווה פיתרון אמיתי

 

מהו התקף חרדה?

התקף חרדה הוא תחושת פחד חזקה שמתעוררת באופן לא צפוי, ללא סכנה ממשית שאנו ניצבים בפניה. התסמינים הפיסיים של התקף חרדה הם דפיקות לב מואצות, סחרחורת, הזעה, כאבי בטן, כאבי ראש, רעד, שלשולים ולעתים התעלפויות. יש המספרים כי במהלך התקף חרדה חשו מעין שיגעון, התקף לב ואפילו פחד מוות עמוק.

 

מענה הרפואה המערבית וחסרונותיו

הרפואה המערבית מציעה בדרך כלל פתרונות קצרי-טווח בצורת תרופות מרשם: ציפרלקס, אסיוול, קלונקס ועוד. אמנם הטווח הקצר מאוד קורץ לנו ויכול להחזיר אותנו במהירות הבזק לתפקוד מלא בחיי היום-יום. אך הגמילה מהתרופות הללו קשה ביותר, היא יכולה להימשך שנים ובסופו של יום אפילו להעצים את החרדה. זאת בנוסף לתופעות הלוואי של עייפות, יובש בפה, סחרחורת, השמנה, חוסר אנרגיה ועוד. התרופות הללו מדכאות את מערכת העצבים המרכזית, מפחיתות התרגשות, וכך גורמות למעין טשטוש חושים.

 

המבט הבודהיסטי על חרדות

תורת הבודהיזם טוענת שהחרדות שלנו נובעות מפרשנות מוטעית שלנו את המציאות. הפרשנות הזו היא מה שעושה ההכרה שלנו, בעוד שההכרה באמת היא המטא-הכרה שלנו. אמרנו כבר שחרדות אינן נגרמות מסכנה ממשית, ושלעתים הן גוררות תחושה שהמוות קרוב. בבודהיזם טוענים שזה משום שאנו מתחמקים מעובדות שאינן נוחות לנו במציאות, כמו למשל המוות, ושאנחנו צריכים להיישיר מבט אל הפחד במקום להתחמק ממנו. כשאנו מבינים את הכל כמציאות וכחלק מהטבע, אנו יכולים לתפוס את ההתקף כטבעי וכדבר שיעבור עוד מעט. אנו יכולים גם לקבל את הסבל הפיסי שלנו במקום לומר לעצמנו שהוא לא לגיטימי. כך אנו מתיידדים עם הטבע כולו ועם הטבע שלנו, ועושים לעצמנו תרפיה.

 

טיפול בגישת הטרילותרפיה

בתהליך פיספול מנחה אתכם מתן יהב בגישת הטרילותרפיה. נצביע על הרגעים שבהם התעוררה בכם חרדה כדי להכיר בה, להפסיק לפחד ממנה, לא לבקר אותה ולא לשפוט אותה. נעזור לכם לראות את החרדה כדבר טבעי ולקבל אותה. הדבר נעשה על ידי טכניקות שונות של מדיטציה, כגון נשימות ועוד. כך נלמד להבחין בין מה שקורה כאשר אנו נתקפים בחרדה, לעומת מה שעובר לנו בראש באותו הרגע. התרופות המערביות מנתקות את הקשר בין ההכרה למטא-הכרה, ולכן כולאות את ההכרה לבדה ללא העזרה של המטא-הכרה בהבנת המציאות, במה שבאמת מתרחש. באופן זה הבודהיזם והטרילותרפיה מלמדים אותנו לאמץ את מה שמכונה "טבע הבודהה", שמשמעו חיים בלי פחד, חיים חופשיים ואמיצים.

 

סיכום

התרופה המוצלחת ביותר לחרדה היא התעוררות רוחנית. עלינו להבין שפתרונות הטווח הקצר של הרפואה המערבית אינם פותרים את הבעיה ואף מחריפים אותה בטווח הארוך. באמצעות מדיטציה ונשימות נוכל להבהיר לעצמנו את המציאות, לקבל אותה, וכך בסופו של דבר גם לקבל את עצמנו.

אישה חרדית

 

באותו נושא
כיתוב להאמין בעצמך
ממה מורכבת הערכה עצמית

הערכה עצמית מורכבת משלל גורמים. במאמר הבא נבצע סקירה מעמיקה הנוגעת להערכה עצמית, וכיצד תוכלו לשפר אותה באופן ממשי באמצעות קבלת טיפול אפקטיבי וקצר טווח.

קרא עוד »