חיפוש

האם כל מי שמקבל קצבת נכות זכאי לפטור ממס הכנסה?

אזרחים רבים במדינת ישראל מקבלים קצבת נכות מסיבה כזו או אחרת. סדרת מדריכים מקיפה שעלתה בנושא זה, בדקה מקרוב את הזכאות שלהם לקבלת פטורים והטבות שונות. מדריך זה הוא השלישי בסדרה, הפעם יצאנו לבדוק האם אלה זכאים לקבל פטור מתשלום עבור מס הכנסה. הישארו כאן ותגלו את התשובה לשאלה החשובה, כדי שתוכלו להכיר בזכויות הללו מקרוב.

 

התנאים לקבלת הפטור

חשוב שתכירו מקרוב את התנאים שמאפשרים את קבלת הפטור ממס הכנסה. שכן, כך יתאפשר לכם להבין האם אתם זכאים לפטור או לא. נציין שהפטור ניתן למי שיש להם נכות שעולה על 90%. מדובר בנכות לצמיתות, נכות משוקללת או נכות שניתנה על ידי המוסד לביטוח לאומי לתקופה זמנית שעולה על 185 יום. ראוי להדגיש שמי שנקבעו להם כ – 75% אינם זכאים לקבלת הפטור, אלא להקלות מס בקופות הגמל בלבד.

התנאים לקבלת הפטור

 

המסקנה: כל מקרה לגופו

סביר להניח שאתם מבינים בשלב זה שקבלת פטור ממס הכנסה עבור מקבלי קצבת נכות יכול לבוא לידי ביטוי במידה ומקבל הקצבה מחזיק ב – 90% נכות לפחות (בהתאם למידע שהוצג לעיל). שימו לב, ההגדרה שמופיעה בספרי המוסד לביטוח לאומי אינה מתמקדת במקבלי הקצבה, אלא באחוזי הנכות בלבד. כך שאם אתם רוצים לבדוק את זכאותכם, תוכלו להניח בצד את עניין הקצבה שמשולמת לכם מידי חודש ולהתמקד אך ורק באחוזי הנכות שניתנו לכם לאחר שעברתם את הוועדה הרפואית.

 

כך תבדקו את זכאותכם לקבלת הפטור

אתם לא צריכים לשבור את הראש בבירור אחר הזכאות. שכן, 2 דרכים שיאפשרו לכם לבדוק את הנושא:

  1. שימוש במחשבון של המוסד לביטוח לאומי
  2. פנייה לחברה למימוש זכויות

 

נסביר שהדרך הראשונה מתאימה למי מכם שלא יודעים בדיוק מהו שקלול אחוזי הנכות שניתנו להם. שכן, לעיתים אדם סובל ממספר מחלות, כך שעל כל מחלה הוא קיבל אחוזי נכות שונים. המחשבון מאפשר לבדוק את המספר המשוקלל, וכך ניתן לראות אם הוא עולה על 90%. במידה וכן, ניתן יהיה להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה. האפשרות השנייה היא פנייה לחברה מקצועית שעוסקת במימוש זכויות. זו תבדוק את זכאותכם תחילה ובהמשך, היא תלווה אתכם עד לקבלת הפטור.

 

כך מגישים את הבקשה

חברות למימוש זכויות תמלא עבורכם בתור התחלה טופס מקוון שנקרא "בקשה לקביעת אחוזי נכות" ותשלח אותו למשרדי מס הכנסה. לאחר מכן, היא תגיש את כל המסמכים הרפואיים שנוגעים למחלות או הליקויים שאתם סובלים ממנו, כדי להתחיל בהליך שיאפשר לכם בסופו של דבר לממש את הזכויות שלכם.

 

לסיום

לא כל אדם שמקבל קצבת נכות נחשב לזכאי לקבלת הפטור ממס הכנסה. שכן, התנאים לקבלת הפטור מתמקדים באחוזי נכות ולא בגובה הקצבה. חושבים שאתם זכאים לקבלת הפטור? פנו לחברה למימוש זכויות שתבדוק את הזכאות שלכם ותסייע בהליך מתחילתו ועד סופו.

התנאים לקבלת הפטור

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »
אלימות מגדרית
מהי אלימות מגדרית?

אנחנו חיים בעולם שהיינו שמחים לתפוס כנאור, מתקדם, ושוויוני, אך לצערנו הרב – זה לא תמיד המקרה. פגיעות ואלימות על בסיס מגדרי קורות מדי ביומו,

קרא עוד »