חיפוש

ממה מורכבת הערכה עצמית

הערכה עצמית מורכבת משלל גורמים. במאמר הבא נבצע סקירה מעמיקה הנוגעת להערכה עצמית, וכיצד תוכלו לשפר אותה באופן ממשי באמצעות קבלת טיפול אפקטיבי וקצר טווח.

 

הערכה עצמית – ממה היא מורכבת?

החוויות אותן עובר אדם בחייו משפיעות באופן ניכר על המרכיבים של הערכתו העצמית, כמו גם הסביבה החברתית שלו. האספקטים של הערכה עצמית מורכבים מהערך של האדם – עד כמה הוא תופס את עצמו כראוי ושווה וכן מסוגלות עצמית – עד כמה כל אדם בטוח ביכולת שלו. חוקרים כמו גם פסיכולוגים בתחום ההתפתחות האישית מנסים להבין זה עשורים מה מרכיב את הערכה עצמית, אולם ניתן לומר כי בסופו של דבר מדובר בהערכה סובייקטיביות אותה מבצע האדם כלפי עצמו, ביחס לסביבתו.

 

מנטרה על הלוח

 

ההשפעות רשתות החברתיות והעולם מודרני על תחושת הערך העצמי

בעידן הנוכחי בו רבים מאיתנו מתבוננים באופן תדיר ברשתות החברתית על חייהם של אנשים זרים או חברים משותפים  אשר מעלים וידיאו ותמונות מאירועים יפים וטובים בחיים, רבים חשים כי הם אינם מסופקים מחייהם, וכתוצאה מכך חווים ירידה משמעותית בהערכה עצמית כמו גם מפתחים חרדה אשר עשויה להתבטא במגוון דרכים, החל מחרדה חברתית ועד להתבודדות והערכה עצמית נמוכה אשר מונעת מהם מלהתקדם בחייהם. להערכה עצמית יש קשר אדוק לרמת הביטחון העצמי, ולכן חיפוש עוד בנושא ביטחון עצמי לצורך פיתוח הערכה עצמית חזקה היא מנת חלקם של רבים, וניתנת במגוון רחב של אפשרויות.

 

כיצד ניתן לשפר את הערכה עצמית?

שיפור הערכה עצמית ניתן לבצע כיום במגוון דרכים. הדרך הראשונה היא באמצעות טיפול התנהגותי קוגנטיבי. טיפול כזה הינו טיפול CBD אשר מאפשר לגברים, נשים, בני נוער וילדים לפתח הערכה עצמית חזקה בזכות הטמעת שינויים בחשיבה ובהתנהגות אשר מאפשרים להתמודד ביתר קלות עם חרדות וכן לצורך פיתוח הערכה עצמית המבוססת על העלאת הערך של כל אחד, בהתאם לתחושתו. מדובר בטיפול אשר נערך אחת לשבוע, והוא נעשה באמצעות ליווי וסיוע של מדריך מוסמך אשר תפקידו לספק את סל הכלים הטוב ביותר בעבור כל מטופל/ת. באמצעות שיטה זו ניתן לראות כיצד תוך זמן קצר מפתחים יכולת איתנה וכתוצאה ישירה מכך העלאה משמעותית בתחושת הערך, ולכן מדובר בשיטה מצוינת. שיטות נוספות להעלאת הערכה עצמית כוללות בין היתר יציאה מאזור הנוחות ולקיחת אתגרים, לקיחת אחראיות על הטעויות וכן הוקרת תודה, כחלק מהערכה לחיים ולסביבה קרובה או הרחוקה. דרך נוספת ומצוינת להעלאת הערכה עצמית היא שמירה על אורח חיים בריא הכולל ארוחות מאוזנות ותזונה בריאה, וזאת מתוך מטרה להעניק לגוף אנרגיה חיונית אשר תשפיע באופן ישיר על התחושה העצמית. יש קשר ישיר בין הגוף לנפש, ולכן גוף בריא ונפש בריאה יאפשרו לכם לקבל את הגרסה הטובה ביותר של עצמכם.

באותו נושא