חיפוש

שלוש טיפים למניעת מחלות חניכיים

כל אדם רוצה לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

שיניים או חניכיים שאינן בריאות יכולות להוות סבל מאוד גדול, שאין אף אדם שמעוניין בכך.

מעבר לכאבי שיניים רגילים, אנשים עם בעיות בשיניים ובחניכיים סובלים במישורים נוספים.

יכולות הבליעה והלעיסה שלהם יורדות, ואינם מסוגלים לאכול כמו שצריך, נראות הפה שלהם נפגעת, ואף הם מפיצים ריחות רעים.

לכן, ריכזנו עבורכם טיפים לשמירה על חניכיים בריאות.

 

מחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן הגורם השכיח ביותר לכאבי שיניים ולבעיות נוספות בחלל הפה. הסימן הנפוץ והמובהק ביותר של מחלות חניכיים הוא דם בזמן צחצוח שיניים. אולם, מחלות אלו מסבות נזקים גדולים יותר מאשר פצעים בעת הצחצוח. במקרים קשים החיידקים בחניכיים מחלישים אותן ברמה כזאת שאינן מסוגלות עוד להחזיק את השיניים, וכתוצאה מכך שיניים עשויות פשוט לנשור. זהו מקרה חמור ביותר של מחלות חניכיים, והוא יחסית נדיר, אך מי שאינו שומר על בריאות החניכיים עשוי להגיע למצב קשה כמו זה.

כדאי לדעת שלא כל רופא יודע לטפל במחלות חניכיים קשות, ולכן יש לבחור ברופא טוב ומקצועי. יש לשים לב שלא בכל מקום ניתן לבחור מי הרופא שלך, ולכן כדאי ללכת למרפאות שמאפשרות זאת. לדוגמא מי שמחפש רופא שיניים בבת ים יודע שהוא יכול לבחור מי הרופא שלו ברשת המרפאות הכתר, זאת בניגוד למי שמטופל בקופות החולים.

 

צחצוח שיניים

הטיפ הראשון והברור ביותר למניעת מחלות חניכיים הוא צחצוח שיניים באופן יעיל, טוב, ומסודר. צחצוח השיניים מסייע בצורה הטובה ביותר להסרת רובד החיידקים המצטבר על השיניים, וכך הוא מונע מהחיידקים לפתח דלקת ומחלה בשיניים. הצחצוח צריך להיות יסודי ועמוק, כדי שיגיע לכל חלקי הפה והשיניים, ובכך למנוע מרובד החיידקים להצטבר.

אולם, הדבר החשוב ביותר בהקשר של צחצוח שיניים הוא פשוט לדאוג לעשות אותו כל יום, פעמיים ביום. מי שמצחצח שיניים בתדירות זו, מפחית את סיכוייו לחלות במחלות חניכיים בלמעלה מתשעים וחמישה אחוזים. אין דבר שיכול לעזור במניעת מחלות חניכיים יותר מאשר צחצוח השיניים באופן יסודי, ובתדירות גבוהה.

 

בדיקה שגרתית

הטיפ השני למניעת מחלות חניכיים הוא לדאוג לעשות מדי פעם בדיקה שגרתית תקופתית, בה הרופא יוודא שלא התפתחה מחלת חניכיים. כמו בכמעט כל המחלות, גם מחלות החניכיים ניתנות לריפוי מהיר ויעיל ככל שמאבחנים אותן מוקדם. הסכנה הגדולה במקרה של מחלות חניכיים היא להגיע למצב בלתי הפיך, ולכן יש לבצע בדיקת רופא אחת לחצי שנה בערך על מנת לוודא שלא התפתחה מחלה.

 

תזונה נכונה

נסיים בטיפ חשוב נוסף, והוא חשיבה על תזונה נכונה ובריאה. כדי למנוע מחלות חניכיים, חשוב מאוד להפחית אכילת סוכרים מיותרים, אשר מעודדים את הצטברות רובד החיידקים. בעזרת טיפ זה, ובמיוחד בעזרת שני הטיפים הראשונים, ניתן למנוע מחלות חניכיים ובכך לשמור על בריאות הפה.

שיניים קדמיות

 

באותו נושא
רפואת שיניים, טיפולים.
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שן מתפוררת
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שתלים
מה חדש בתחום השתלות השיניים?

למרות השיפורים המשמעותיים בעולם רפואת השיניים, עדיין ישנם מי שסובלים מאובדן שיניים – בעיקר עקב עששת, מחלות חניכיים או פציעות. במשך שנים אפשרויות הטיפול היחידות

קרא עוד »