חיפוש

4 סיבות לכאבים חזקים לאחר טיפול שורש

סביר להניח שבסופו של דבר כולנו נחווה כאב שיניים בלתי פוסק ולאחר ביקור אצל רופא השיניים נקבל את הבשורה כי אין ברירה אלא לעשות טיפול שורש לשן הבעייתית.

קיים סיכוי סביר שלאחר טיפול השורש השן תמשיך לכאוב ולהציק למשך מספר ימים.

אז מתי צריך לשים לב שהמצב לא תקין, ומה הם הסיבות לכאבים החזקים לאחר טיפול שורש? באנו לעשות לכם סדר.

 

מה זה טיפול שורש?

ראשית, טיפול שורש זהו תהליך רפואי שנועד לסלק רקמה או דלקת ובמצב חמור נמק מתעלות השורש (RootCanals). הטיפול כולל מספר שלבים שמתבצעים בהרדמה חלקית או מלאה באזור המטופל שבחלל הפה כדי לטפל בדלקת בעצם התומכת בשן.

מבחינה פסיכולוגית, אנשים רבים נרתעים מהמחשבה לעבור טיפול שורש מתוך מחשבה על ההליך הכואב או תקווה שכאב השיניים יחלוף מעצמו. אך ככל שנמנים מביצוע תהליך טיפול השורש הדלקת יכולה להחמיר את מצב השן ולגרום לנזק בלתי הפיך, כמו לאיבוד השן והזדקקות לתהליכים רפואיים מורכבים יותר.

 

כאבים שגרתיים לאחר טיפול שורש

חשוב להדגיש שאם השן כואבת מיד לאחר טיפול השורש לא אומר בהכרח שהטיפול היה כישלון. אלא תגובה טבעית של הגוף לאחר טיפול השורש. משום שבמהלך הטיפול נוצר גירוי של העצם הסמוכה לקצה השורש ולרקמות הרכות באזור. הכאב הוא בעצם סוג של תגובה טבעית לגירוי זה.

 

לאחר הרדמה

במהלך הטיפול רופא השיניים מזריק חומר מאלחש לאזור השן הכואבת מה שגורם לכך שטיפול שורש עצמו לא יכאב כל כך. עם זאת, השפעת האלחוש בחלל הפה היא זמנית וכאשר מתפוגגת המטופל יכול לחוות כאב ורגישות מסוימת בחלל הפה, רגישות זו היא טבעית ויכולה להימשך מספר ימים עד להחלמה המלאה של הרקמה הרכה סביב השן.

 

כאבים בלסת

לעיתים חווים כאבים בלסת בגלל שהפה היה פתוח לאורך זמן ארוך במהלך הטיפול.

 

טיפול שורש בשן מזוהמת

הזיהום של השן יכול לעבור את קצה השורש ולהגיע לעצם. מערכת החיסון של הגוף מגיבה לחומר המזוהם ויוצרת דלקת שעלולה לגרום לכאבים מספר ימים לאחר טיפול השורש.

 

חומרי סתימת שורש

בסוף טיפול השורש הרופא שיניים סותם את מערכת תעלות השורש בסתימת שורש. לפעמים חומרים אלו עלולים "לברוח" מתעלת השורש ולהגיע אל העצם. מה שאמור לגרום לכאב שיחלוף כעבור כמה ימים.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא תהליך רפואי נפוץ שלאחריו הגיוני שהאזור המטופל יכאב כמה ימים משלל הסיבות שהזכרנו. כמובן שמומלץ לפנות אל מומחה לטיפולי שורש כדי להקטין את הסיכוי לסיבוכים לאחר טיפול שורש. בנוסף חשוב להתייעץ במידה וכאבי השיניים לא חולפים לאחר מספר ימים, הכאבים חזקים מידי או שהכתר יצא ממקומו, וכמו כן, כל תסמין אחר שנראה לכם לא תקין. אם יש ספק תתייעצו עם גורם מוסמך.

 

רופא ושן

באותו נושא
רפואת שיניים, טיפולים.
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שן מתפוררת
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שתלים
מה חדש בתחום השתלות השיניים?

למרות השיפורים המשמעותיים בעולם רפואת השיניים, עדיין ישנם מי שסובלים מאובדן שיניים – בעיקר עקב עששת, מחלות חניכיים או פציעות. במשך שנים אפשרויות הטיפול היחידות

קרא עוד »