חיפוש

מה חדש בתחום השתלות השיניים?

למרות השיפורים המשמעותיים בעולם רפואת השיניים, עדיין ישנם מי שסובלים מאובדן שיניים – בעיקר עקב עששת, מחלות חניכיים או פציעות. במשך שנים אפשרויות הטיפול היחידות הזמינות בפני אנשי חסרי שיניים היו גשרים ותותבות. עם זאת, כיום, השתלות שיניים הפכו לפתרון שכיח ונגיש לכל. בפסקאות הקרובות נבחן את ההתפתחויות בתחום זה ואתה סוגיות עליהן יש לתת דגש לפני תחילתו של תהליך.

 

פתח דבר

העובדה שאנשים פונים להליכים כירורגיים לטובת שמירה ושיקום של בריאות הפה שלהם מעידה על עוצמת הפגיעה בנראות ובבריאות כאשר בריאות הפה אינה טובה. זה מאוד נורמלי שמטופלים חשים אי שביעות רצון מהחיוך שלהם, כאשר החיוך שלהם חסר שן או שאינו אסתטי מסיבה כלשהי. אמנם ישנן הרבה דרכים להחלפה, אך השתלת שיניים היא הדרך היעילה ביותר לשקם את החיוך שלכם. היתרון הגדול ביותר של הליך זה הוא שהשתל לא ייראה שונה מהשיניים הטבעיות האחרות ויתמוך בבריאות הפה של המטופל במשך שנים רבות.

 

עבור מי זה מתאים?

טיפול באמצעות השתלת שיניים עשוי להתאים לרבים אשר איבדו את שיניהם עקב פציעה או מחלת חניכיים. עם זאת, ישנו פרופיל של מועמד אידיאלי להשתלת שיניים: בריאות פה כללית טובה; בעלי צפיפות עצם נאותה בלסתות; נקי ממחלות חניכיים; בעל רקמת חניכיים בריאה. אילו המועמד לטיפול הוא בעל הנתונים הללו היכולת לבצע השתלה טובה ומקצועית עולה באופן משמעותי.

 

סוגי השתלות

ישנם שני סוגים עיקריים של השתלות – חד שלבי ודו שלבי. השתלה חד שלבית מבוצעת על ידי קדיחה בעצם הלסת ועיגון של מעין "שורש שן" המעוצבת כבורג קטן. רופאי שיניים מעדיפים פעמים רבות להשתמש בשיטה זו מפני שכאשר חסרה שן במבנה הפה היא עלולה לגרום לאובדן עצם ולהזיז שיניים סמוכות. שתלים מעין אלו מסייעים בשימור מבנה הפנים והלסת.

ההליך החד שלבי מתבצע בעיקר אצל מטופלים שהם בעלי עצמות לסת חלשות יחסית. אצל מטופלים בעלי עצמות לסת חלשות בוחרים בדרך כלל בהליך דו שלבי. הליך זה מתחיל בניתוח להשתלת בסיס השתל הדנטלי לתוך עצם הלסת ולאחר מכן יתפור אותו להחלמה. כאשר הפה יחלים מבוצע ניתוח קל נוסף החושף את בסיס השתל. להליך הדו שלבי יתרונות לטווח ארוך אשר באים לידי ביטוי בעמידות השתל.

 

בחרו במקצוענים

בכל מקרה של השתלות שיניים מדובר בהליך כירורגי משמעותי אשר עשוי להיות כרוך בסיבוכים מסויימים ובצורך בהתמודדות עם אירועים בלתי צפויים. אף על פי שהתחום עובר התפתחויות אדירות בשנים האחרונות, הן מבחינת טכניקות הטיפול והן מבחינת החומרים בהם הרופאים משתמשים, תקלות במסגרת הליכים פולשניים יקרו תמיד. לכן, בחרו ברופא אשר הוא בעל הידע והניסיון להתמודד עם אירועים מעין אלו. כנסו לאחד מסניפי דנטל מדיקל סנטר, התייעצו ומצאו את הרופא הטוב ביותר עבורכם.

שתלים

באותו נושא
רפואת שיניים, טיפולים.
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שן מתפוררת
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »