חיפוש

איך ניתן לבצע יישור שיניים ללא גשר

כולנו מכירים את הגשר הקלאסי ליישור שיניים שהוא כמובן מאד נראה לעין ובעיקר גס.

בעוד שעבור ילדים מדובר בפתרון נהדר, זול ומקובל, עבור מבוגרים הגשר הקלאסי הוא מעט מביך ולא פרקטי.

לכן, חשוב לדעת שישנן לא מעט חלופות נהדרות לגשר הקלאסי, שלא יכריחו אותנו להסתיר את החיוך.

עם התפתחות הטכנולוגיה כך גם הגיעה ההתפתחות בתחום רפואת ואסתטיקה של השיניים. כיום, בהתאם לייעוץ הרופא שלנו ובהתאם למבנה השיניים והלסת שלנו, נוכל לראות שגם בגיל מבוגר נוכל לזכות בשיניים ישרות, נפלאות ובעיקר בריאות. האופציות נעות כיום בין גשר שקוף, פנימי ואפילו ציפויים עבור אלו שבכלל לא יכולים לשים גשר.

 

גשר שקוף

תמונות יישור שיניים לפני ואחרי יכולות לעשות לנו חשק רב ליישר גם אנחנו את השיניים, אבל לא חייב לעשות זאת עם הגשר הרגיל. החלופה הראשונה היא לא שקופה לגמרי, אך היא הרבה פחות ויזואלית מאשר הגשר הקלאסי. בגשר מסוג זה עדיין נראה חוט מתכת לרוחב השיניים, אך הריבועים המתיישבים על כל שן הם שקופים. משך הטיפול כאן הוא זהה לגשר הקלאסי ויכול להיות קצר בהתאם למצב השיניים.

 

גשר פנימי

גשר זה הוא הגשר הקלאסי אך ההדבקה של החוט ותומכי השן יהיו בפנים השן ולא בחלק החיצוני. גם כאן עדיין הם יהיו נראים אך פחות באופן משמעותי ורק מזוויות הסתכלות שונות.

 

מיישרים

אופציה נפלאה זו היא אמנם נפוצה מאד כעת, אך הייתה קיימת הרבה מאד שנים. מדובר במיישרים שקופים לגמרי שניתן לשים ולהסיר בהתאם לצורך. לכן, הטיפול במסגרת מיישרים הוא לא כואב כמו הטיפולים הקודמים והרבה יותר דינאמי מבחינת זמן הטיפול.

יחד עם זאת, מדובר בטיפול יותר יקר, שלא בהכרח מתאים לכל סט של שיניים ולא קל לתחזק אותו ביום יום, ולכן יש לקבל ייעוץ מרופא שיניים בנושא.

 

ציפוי והשלמה

לבסוף, לצערנו עקב מגבלות בריאותיות של סט השיניים, אף אחת מהאופציות מעלה לא יהיו רלוונטיות עבורנו. אבל זה לא אומר שאנו צריכים להתבייש ולהסתיר את השיניים והחיוך. כיום ישנן חלופות אסתטיות שלא מיישרות את השיניים בפועל, אלא בעצם משלימות במקומות הנדרשים, או מצפות לגמרי אזורים בעלי חורים ובעלי נראות לא טובה.

 

לסיכום

לא כל טיפול לשיניים שלנו הוא בהכרח טיפול רפואי, היות וישנם גם לא מעט טיפולים אסתטיים המיועדים לטפל בבעיית נראות שעלולה להרוס את הביטחון העצמי שלנו. במקרה של שיניים עקומות בגיל מבוגר, לעשות גשר קלאסי הוא פתרון מעט בעייתי היות והוא קצת מביך למראה. יחד עם זאת, בהתאם לייעוץ הרופא שלנו נוכל לשים דווקא גשר שקוף או פנימי. לחילופין, נוכל לשים מיישרים שקופים או פשוט לעשות השלמה וציפוי לאזורים בעלי החורים בחיוך שלנו.

שיניים קדמיות

 

באותו נושא
רפואת שיניים, טיפולים.
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שן מתפוררת
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שתלים
מה חדש בתחום השתלות השיניים?

למרות השיפורים המשמעותיים בעולם רפואת השיניים, עדיין ישנם מי שסובלים מאובדן שיניים – בעיקר עקב עששת, מחלות חניכיים או פציעות. במשך שנים אפשרויות הטיפול היחידות

קרא עוד »