חיפוש

מהם הדברים המומלצים לעשות כשיש דורבן ברגל

מי שסבלו בעבר מדורבן ברגל, יוכלו להעיד שמדובר במצב רפואי מגביל שעשוי להוביל לכאב ואי נוחות. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג את הדברים המומלצים שכדאי לעשות לאחר קבלת אבחנה מקצועית בנושא. הישארו כאן ותגלו מה יקל על המצב ויאפשר לכם לחזור לשגרת חיים רגילה ונטולת כאב.

 

הקדמה: מה זה דורבן ברגל?

אי אפשר לעסוק בהתמודדות מיטבית עם דורבן ברגל, מבלי להציג בקצרה את ההגדרה של המושג. נסביר שמדובר בדלקת שמתרחשת בדרך כלל בכף הרגל או בגיס אכילס. זו גורמת לכאב עוצמתי ותחושת אי נוחות, במיוחד בעת הליכה או עמידה. הטיפול בדורבן יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים, לדוגמא:

  • נטילת פורמולה טבעית
  • טיפולי פיזיותרפיה
  • נעילת נעליים תומכות

מומחים בתחום האורתופדיה ממליצים לשלב בין אפשרויות הטיפול, כדי להעלות את הסיכויים להחלמה מהירה. בשורות הבאות נציג בפניכם בהרחבה את הטיפולים המומלצים הללו, כדי שתוכלו ליישם אותם בהקדם האפשרי.

דורבן ברגל

אפשרות טיפול טבעית – פורמולה מצמחי מרפא

בחרנו להציג בפניכם תחילה טיפול טבעי בדורבן בכף הרגל. שכן, אנו יודעים שרבים מעדיפים להימנע מצריכת תרופות שמכילות כימיקלים וגורמות לתופעות לוואי. נציין שהפורמולה המדוברת נקראת "דרבנית" והיא מכילה תמצית צמחי מרפא. השימוש בה פשוט ולא מצריך מרשם רופא. עליכם פשוט לרכוש את המוצר באופן מקוון וליטול 10 טיפות תמצית בחצי כוס מים למשך 3 חודשים.

 

טיפולי פיזיותרפיה

פנייה לרופא אורתופד שיאבחן את קיומו של הדורבן בכף הרגל, תוביל אתכם לקבלת הפנייה לטיפולי פיזיותרפיה. שכן, טיפולים מסוג זה מאפשרים לחזק את השרירים שנמצאים בקרבת אזור הדלקת, במטרה לשפר את טווח התנועה שנפגע. נמליץ לפנות לפיזיותרפיסט מוסמך שימסור לכם תרגילי מתיחה עדינים שתוכלו לבצע בבית, לאחר נטילת הפורמולה שהוצגה לעיל.

 

נעילת נעליים תומכות

הדורבן עשוי להופיע בעקבות נעילת נעליים שאינן תומכות בכף הרגל או לאחר ביצוע מאמץ (ריצה, הליכה או עמידה מרובה). תרחיש זה מצריך נעילת נעליים אורתופדיות שמספקות תמיכה מרובה בכף הרגל. כך מתאפשר להפחית את הלחץ שמופעל על העקב ולהביא להבראת המקום. חשוב לציין שעליכם להימנע מנעילת נעליים פשוטות שלא תומכות בכף הרגל.

שכן, הדבר עשוי להוביל להחמרה של הדלקת ולהחזיר אתכם לתחילת הטיפול. נדגיש שאם מצאתם את עצמכם במצב שכזה, עליכם לעצור את שגרת היום יום ולתת לכף הרגל מנוחה מלאה. הניחו אותה על גבי משטח מוגבה ותעבירו קוביית קרח באזור הכואב. כך תוכלו להפחית את הנפיחות ואת עצמת הכאב.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן 3 הדברים שמומלץ לעשות במידה ויש לכם דורבן ברגל. כעת אתם יודעים שתצטרכו ליישם את האינפורמציה שהוצגה לעיל בהתאם לסדר הופעתה. בשלב זה נאחל לכם החלמה מהירה ושלא תדעו עוד דורבן לעולם.

דורבן ברגל

באותו נושא