חיפוש

תפקידם של עובדים סוציאליים בסיוע לאנשים עם מוגבלות בבקשת פטור ממס הכנסה בישראל

לחיות בישראל בשנת 2023 זה דבר די יקר ולא פשוט. המחירים לא מפסיקים לטפס ולעלות, והאמת היא שבאופק לא נראית שום ירידה. הרבה אנשים עוד לא התאוששו ממשבר הקורונה ומהפיטורים הנרחבים שהגיעו בעקבותיו, והם במצב כלכלי לא פשוט.

כמו תמיד, מי שהכי סובל מהסיטואציה הם אלו שנמנים על שכבות האוכלוסייה החלשות יותר, שגם ככה לא מרוויחים הרבה כסף. בין האנשים הללו ניתן למצוא בעלי מוגבלות וכאלו שסובלים ממחלות שונות, שלא יכולים לנצל את פוטנציאל ההשתכרות שלהם ומרוויחים משכורות לא גבוהות. חשוב לדעת שלאותם אנשים יש גם זכויות והטבות מטעם המדינה, וכדאי לנצל אותן.

 

פטור ממס הכנסה לבעלי מוגבלות

מס הכנסה מוטל על כל אזרח עובד במדינת ישראל, ובעצם מנכים לנו חלק מהמשכורת לטובת הקופה הציבורית. המס בנוי כך שככל שאדם מרוויח יותר כסף בכל חודש הוא משלם יותר מס הכנסה, אך גם לאנשים שלא מרוויחים הרבה כסף המס הוא נטל כלכלי לא קל.

אם אתם סובלים ממוגבלות או ממחלה כלשהי, כדאי שתדעו שיש יחידים שזכאים לפטור ממס הכנסה. המדינה מבינה את הסיטואציה ומוותרת לאותם אנשים על תשלום מס הכנסה, מכיוון שברור שהם זקוקים לכל שקל מהמשכורת שלהם.

פטור ממס הכנסה לבעלי מוגבלות

מי זכאי לפטור ממס הכנסה בישראל?

הפטור ממס הכנסה בישראל לא נקבע על פי סוג המחלה או הבעיה הפיזית שממנה האדם סובל, אלא על פי אחוזי נכות. ההגדרה החוקית לקבלת פטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה היא נכות של 100%, או נכות בשקלול מיוחד של 90%, ללא קשר לסוג המוגבלות או המחלה.

במצב כזה אדם זכאי לקבל פטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה, שחל גם באופן רטרואקטיבי. זה אומר שאם אדם שילם מס הכנסה בזמן שבו הוא היה פטור מתשלום מס הכנסה, מגיע לו לקבל את הכסף שהוא שילם בחזרה. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של חברת בשביל הזכויות.

מי זכאי לפטור ממס הכנסה בישראל

מה התפקיד של עובדים סוציאליים בסיוע לבעלי מוגבלות לקבל פטור ממס הכנסה?

חשוב לדעת שהקריטריונים שפירטנו בפסקה הקודמת הם לא סוף פסוק. אפשר להגיש גם ערעור פרטני אם אתם סובלים ממוגבלות או מחלה כלשהי, ולבקש פטור ממס הכנסה. במצב כזה צריך לעבור תהליך בירוקרטי ולהגיע לוועדה רפואית. כאן נכנסים לתמונה עובדים סוציאליים.

מכיוון שמדובר על תהליך בירוקרטי ארוך ומתיש, אנו ממליצים להיעזר בשירותיהם של עובדים סוציאליים שמכירים היטב את המערכות הללו ויודעים איך לזרז את התהליך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלו. מלבד זאת, הם גם יוכלו לסייע לכם בהתמודדות הנפשית המורכבת ולעמוד לצידכם ברגעים לא פשוטים שכרוכים בהליך.

 

סיכום

חשוב לדעת שבעלי מוגבלויות זכאים בתנאים מסוימים לפטור ממס הכנסה. עבור רובם מדובר על חיסכון כלכלי משמעותי, ושווה להיעזר בעובדים סוציאליים שיסייעו במימוש הזכאות.

תפקידם של עובדים סוציאליים בסיוע לאנשים עם מוגבלות בבקשת פטור ממס הכנסה בישראל

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »