חיפוש

תנאי הזכאות לנכים המבקשים פטור ממס הכנסה

יש לא מעט נכים במדינת ישראל שסוברים כי הם מכירים מקרוב את כל ההטבות שהמדינה יכולה להעניק להם, אך לאחר שהם קוראים מדריכים כמו זה, מתגלה בפניהם תמונה אחרת לגמרי. אנו מכירים בעובדה זו מקרוב, בגלל שאנחנו מתנדבים בקרבת נכים באופן יום יומי, כך שאנו שומעים על עניינים שכאלה בתדירות גבוהה.

חוסר המודעות בנושא הובילה אותנו להוציא את המדריך הנוכחי שיאפשר לכל אחת ואחד להכיר בכל תנאי הזכאות שנוגעים לפטור ממס הכנסה. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שאתם מכירים בתחום מקרוב.

 

רוצים לדעת אם אתם זכאים לקבלת הפטור? כדאי שתקראו את הפסקה הבאה

נציין בפניכם בקצרה כי יש כמה תנאי זכאות. התנאי הראשון שצפוי להביא לקבלת הפטור ממס הכנסה נוגע למי שקיבלו לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות לאחר שהם נכחו בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. מי שקיבלו את האחוזים הללו לתקופה זמנית, צריכים לבדוק כי מדובר בתקופה שעולה על 185 ימים.

פטור ממס הכנסה

אינכם עומדים בתנאים הללו? כדאי שתבדקו את הזכאות שלכם להטבת מס בקופות גמל

ראוי לציין כי מי שקיבלו נכות שנמוכה מ – 90% וגבוהה מ – 75% צפויים לקבל פטור ממס הכנסה בקופת הגמל בלבד. הדבר עשוי להישמע לכם מינורי, אבל זו הטבה משמעותית שיכולה לחסוך לכם הרבה כסף אם מסתכלים על העניין לטווח רחוק. כך שחשוב לבדוק את העניין באופן מעמיק אם יש לכם אחוזי נכות שעומדים בטווח זה.

 

גיליתם שאתם זכאים לקבלת הפטור? זה הזמן להגיש את הבקשה

אם קראתם את המידע שצוין לעיל והבנתם שאתם זכאים לקבלת הפטור, עליכם להגיש את המסמכים הבאים למשרדי מס הכנסה:

  • טופס 169 (שנקרא גם טופס בקשה לקביעה של אחוזי נכות)
  • מסמכים רפואיים שיאפשרו למומחים להכיר בנכות שלכם
  • מסמכים שמציגים את אחוזי הנכות שנקבעו לכם בעבר על ידי וועדות קודמות שהתקיימו בכותלי המוסד לביטוח לאומי

שימו לב כי בנוסף לכל אלה, תצטרכו גם לשלם שובר על סך 679 ₪. תוכלו להעביר את התשלום באחד מהסניפים של הביטוח הלאומי או במשרדי השומה.

פטור ממס הכנסה

אפשר לערער על תשובה שלילית

מי שבוחרים להגיש את הבקשה באופן עצמאי (ללא ליווי מצד גורמים מוסמכים כמו יועצי מס) עלולים לא פעם לקבל תשובה שלילית מצד הוועדה. אנחנו כאן כדי לומר לכם שניתן להגיש ערר תוך 45 יום מהרגע שבו ההחלטה התקבלה. אנו ממליצים לכם להגיש את הערער תוך ליווי מצד יועץ מס, כדי שתוכלו להיות בטוחים הפעם שאתם פועלים נכון.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את תנאי הזכאות לנכים שמבקשים פטור ממס הכנסה. כעת אתם יודעים מה הם התנאים הללו ואיך אפשר להגיש אותם. כך שנותר לכם רק ליישם את המידע שצוין לעיל וליהנות מההטבה שמגיעה לכם בהתאם לחוק.

פטור ממס הכנסה

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »