חיפוש

תאונות דרכים ותביעות פיצויים – מדריך מקוצר

תאונות דרכים הפכו לצערנו לחלק שגרתי מחיינו, כאשר מלבד פגיעות רכוש, פעמים רבות מדובר גם בפגיעות פיזיות, העלולות אף להסתיים במקרי נכות קשים ואף מוות. כך או כך, בכל אחד מהמקרים הללו ניתן להגיש תביעת פיצויים והנה לפניכם המדריך המקוצר

 

תאונות דרכים בישראל

תאונת דרכים היא אירוע בו מעורבים מספר כלי רכב או כלי רכב בודד וכתוצאה מכך, נגרם נזק לרכוש או לאדם. תאונות הדרכים בישראל הפכו למגיפה של ממש, כשהן גבו את חייהם של למעלה משלושים אלף בני אדם, יותר מחללי מלחמות ישראל ופעולות הטרור יחדיו.

בין אם נגרם לכם נזק לרכוש בלבד ובין אם נזק גופני חלילה, חשוב שתדעו כי קיימת לכם הזכות להגיש תביעה לפיצויים, כנגד חברת הביטוח או כנגד ביטוח לאומי, אותה מומלץ להגיש עם עורך דין תאונות דרכים, בכדי למקסם את הזכויות וכספי הפיצויים המגיעים לכם.

 

מועד התרחשות התאונה

במידה ותאונת הדרכים התרחשה תוך כדי העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה, הרי שתאונה זו תיחשב כתאונת עבודה, בגינה ניתן יהיה לתבוע את ביטוח לאומי ואף לקבל קצבה חודשית, במקרה של נכות בשיעור הגבוה מ – 20%.

תאונת דרכים שהתרחשה שלא במסגרת העבודה, תטופל בדרך כלל מול חברת הביטוח, כאשר תביעת רכוש תטופל במסגרת ביטוח המקיף ופגיעות גוף במסגרת ביטוח החובה. במידה ואין לנהג הפוגע ביטוח בתוקף, הרי שניתן להגיש נגדו תביעת פיצויים בהליך אזרחי.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל?

פיצויים בגין תאונות דרכים יכולים לנוע סביב אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים (בעיקר כשמדובר בפגיעות גוף), זאת מלבד קצבה חודשית שניתן לקבל, במידה ונקבעה נכות בשיעור של 20% ומעלה. יחד עם זאת, גובה הפיצויים נקבע לרוב באופן אינדיבידואלי ועל פי פרמטרים מסוימים.

הפרמטרים העיקריים הקובעים את גובה הפיצויים במקרה של נזקי גוף, הם גיל הנפגע, האם נקבעה נכות רפואית (זמנית או קבועה), השפעה על יכולת ההשתכרות של הנפגע, לרבות השכר הממוצע של התובע ועוד.

 

הפעולות המומלצות לביצוע מיד לאחר תאונת הדרכים

תאונת דרכים היא אמנם אירוע פתאומי ובלתי צפוי, אשר לעיתים מותיר אותנו חסרי אונים בכל הקשור למי עלינו לפנות ומה עלינו לעשות, אך מספר פעולות פשוטות שכדאי להכיר, יכולים להיות נקודת ההבדל שיביאו לתגמולי פיצויים גבוהים.

כך, מלבד פנייה לקבלת טיפול רפואי והחלפת פרטים עם הנהג הפוגע, חשוב לדאוג לתיעוד מלא ומפורט ככל האפשר של האירוע – מקום התאונה, זוויות, כיווני נסיעה, תמונות של הרכבים וזירת האירוע וכל פרט נוסף שיכול לסייע. במידה ויש עדים בזירה, חשוב לקחת את הפרטים שלהם.

 

 תאונת דרכים ותביעת פיצויים

ראינו אם כן, כי תאונת דרכים יכולה להתרחש הן במסגרת העבודה והן מחוצה לה, כשלכל אחד מהמקרים השפעה שונה על גובה הפיצויים והגוף מולו תתנהל התביעה, כאשר גובה הפיצויים נקבע בהתאם לפרמטרים שונים כמו גילו של הנפגע ופגיעה ביכולת ההשתכרות שלו וכדי למקסם את הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ לשמור כל תיעוד הקשור לתאונה.

תאונות דרכים

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »