חיפוש

מהי הדרך היעילה ביותר לקבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידת ילד עם תסמונת גנטית?

במהלך ההיריון עוברת האם ההרה שורה של בדיקות, ונפגשת עם רופא נשים מספר פעמים. זאת בכדי לבדוק את תקינות ההיריון ואת מצבו הבריאותי של העובר. הרופא המטפל באם והצוות הרפואי שאמון על הבדיקות השונות, אמור למצוא סימנים לבעיות במהלך ההיריון. אבחון שגוי בזמן ההיריון מוביל להשלכות חמורות וניתן לתבוע עליו פיצויים בגין רשלנות מקצועית. 

 

תסמונות גנטיות שונות בילודים

תסמונת גנטית היא מצב של מחלה או ליקוי של ילוד שנגרמים מסיבות של גנטיקה או מוטציה המתרחשת בתאים השונים. תסמונות גנטיות הן שונות ורבות, וההשלכות שלהן על חיי היילוד ועל חיי ההורים שלו הן משמעותיות מאוד. בין המחלות שקשורות לתסמונות גנטיות אפשר למנות תסמונת דאון, תסמונת האיקס השביר וניווני שרירים מסוגים שונים. השכיחות של פגם גנטי מתקיימת אצל בין אחוז אחד לשניים מכלל היילודים. מקרים של תסמונת גנטית חמורה הם כבר נדירים יותר.

 

רשלנות רפואית במעקב הריון ובביצוע בדיקות הריון

רשלנות רפואית במקרים של תסמונת גנטית באה לידי ביטוי בדרך כלל באבחון לא נכון של התסמונת במהלך ההיריון עצמו. למרות זאת, ישנן גם היום תסמונות גנטיות שאי אפשר או קשה מאוד לאבחן במהלך ההיריון. כשמדובר על תסמונות גנטיות שאפשר לאבחן על ידי ביצוע נכון של הבדיקות והמעקב בצורה נכונה, והדבר לא נעשה – במקרים אלה יכול להיות שהצוות פעל ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית במקרה זה מובילה למה שנקרא בשפה המקצועית "הולדה בעוולה". משמעות המושג היא, שאם היו מספקים להורים את המידע הרפואי הנכון, הם היו יכולים לשקול הפסקת הריון, דבר שנמנע מהם בגלל הרשלנות של רופא או של איש צוות רפואי אחר.

 

איך להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון תסמונת גנטית?

אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית במהלך ההיריון, עליכם לברר האם יש לכם סיכוי להצליח בתביעת נזיקין בגין רשלנות זאת. בכדי לעשות זאת, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שהתקבלו במהלך ההיריון, ולהתייעץ עם עורך דין לענייני רשלנות רפואית בכדי שייסע לכם במהלך ההליך המשפטי כולו.

 

אילו פיצויים מקבלים במקרה שהתקבלה התביעה?

פיצויים ייפסקו במקרה שבית המשפט יקבל את הטענה של התובעים, שאכן התרחשה רשלנות רפואית במהלך ההיריון, ושהיא הובילה להולדה בעוולה. סכום הפיצויים שייפסק אמור לספק את הצרכים הכלכליים של הילד שסובל מהתסמונת עד לסוף חייו. כמו כן, הפיצויים שייפסקו אמורים לכסות גם את ההוצאות הכלכליות שנגרמות להורים בגלל התסמונת.

 

רשלנות רפואית במקרים של תסמונת גנטית – סיכום

תסמונת גנטית נגרמת לפני או במהלך ההיריון. ישנן תסמונות גנטיות שאי אפשר לגלות בבדיקות שגרתיות, אבל קיימות רבות שאפשר לגלות בצורה זאת. במקרה של חוסר אבחון או אבחון לא נכון של תסמונת במהלך ההיריון, יכול להיות שהצוות הרפואי פעל ברשלנות, וניתן לתבוע בשל כך בתביעת נזיקין.

תסמונת גנטית

באותו נושא