חיפוש

עובד עם מחלה כרונית? כנראה שמגיע לך פטור ממס הכנסה!

מס הכנסה הוא כנראה מס הכי מפורסם, וכל אזרח עובד נאלץ לשלם אותו. עם זאת, ישנם מקרים רבים שבהם המדינה מעניקה הקלות בתשלומי מס. ההקלות הללו יכולות להיות זיכוי ברמה מסוימת, אולם לעיתים הן יכולות להגיע עד למצב שבו אתם מקבלים פטור מלא ממס הכנסה. אחת הסיבות הרווחות ביותר לפטור הזה היא אם אתם סובלים ממחלה כרונית.

 

מחלה כרונית

ההגדרה של מחלה כרונית היא לא תמיד דבר ברור. באופן כללי, ההבחנה בין מחלה רגילה למחלה כרונית היא שמחלה כרונית היא משהו שבדרך כלל לא מבריאים ממנו, לפחות לא בטווח הקצר. חיים של אדם שסובל ממחלה כרונית כוללים טיפולים קבועים, נטילת תרופות, ולעיתים שיבוש גדול באורח החיים התקין. זו בדיוק שיש מחלות כרוניות שמוגדרות בתור מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

מחלה כרונית

פטור ממס הכנסה

אם אתם עובדים, אתם בוודאי יודעים שמס הכנסה גוזר כל חודש חלק ניכר מההכנסה שלכם. כדי למנוע מצב שבו המחלה שלכם בצירוף תשלומי המס מדרדרים את המצב הכלכלי שלכם, המדינה מעניקה למי שסובלים ממחלות כרוניות פטור ממס הכנסה. הפטור הזה לא ניתן עבור כל מחלה, אולם ישנן מחלות רבות שמאפשרות לכם לקבל אותו.

ייעוץ מקצועי

ברגע שאובחנתם כחולים במחלה כרונית, ייתכן שמגיע לכם לקבל את הפטור הזה. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לייעוץ מקצועי. עולם המיסוי הוא עולם מורכב, ולהגיע למיצוי הזכויות שלכם בצורה עצמאית יכול להיות קשה. זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם לפנות למי שמתמחה במיצוי זכויות, כדי להבין מה הסטטוס החדש שלכם אומר בכל הנוגע לחובת תשלום המס שלכם.

 

הגשת בקשה

את קבלת הפטור בפועל תוכלו לקבל רק אחרי שתגישו בקשה לרשות המיסים. בבקשה עליכם לפטר את הסיבות לפטור, ולצרף כמובן מסמכים ואבחנות רפואיות שמאשרות את המצב שלכם. איש המקצוע שנותן לכם ייעוץ יוכל לעזור לכם להכין את הבקשה כך ששום פרט לא יחסר.

 

זיכוי רטרואקטיבי

הבירוקרטיה במדינת ישראל היא לא הדבר הכי מהיר בעולם, מה שאומר שייתכן שיחלוף לא מעט זמן בין הגשת הבקשה שלכם לבין האישור שלה בפועל. על מנת למנוע מצב שבו אתם מפסידים כסף בזמן הזה, המדינה מעניקה את הפטור בצורה רטרואקטיבית. למשך תקופה של 6 שנים, כל עוד הפטור שלכם אושר אתם זכאים לקבל החזר החל מהיום שבו חליתם באותה מחלה.

 

לסיכום

מחלה כרונית מהווה פגיעה אנושה באורח חיים תקין, דבר שבא לידי ביטוי בפגיעה בכושר ההשתכרות. לאור זאת, המדינה מעניקה פטור ממס לחולים במגוון מחלות כרוניות. הפטור הזה נועד לעודד את החולים להמשיך לקחת חלק בשוק העבודה, כל עוד הם יכולים. את הפטור מעניקה לכם רשות המיסים, ועליכם להגיש בקשה מסודרת שבה יפורטו הסיבות שבגינן מגיע לכם הפטור הזה.

באותו נושא