חיפוש

מאילו סיבות רפואיות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

אחת ההטבות שניתן לקבל במדינת ישראל היא פטור ממס הכנסה. פטור זה ניתן במגוון מצבים, ביניהם מצבים בריאותיים שונים שמשפיעים באופן משמעותי על חייהם של האנשים הסובלים מהם. זוהי אחת הדרכים של המדינה להקל על ההתמודדות של אנשים אלה עם חיי היומיום שלהם ושל משפחותיהם. אז מהן הסיבות הרפואיות שמאפשרות פטור ממס הכנסה?

 

אנשים מושתלים

בישראל, אנשים שעברו השתלת איברים זכאים לפטור ממס הכנסה. הטבה זאת נועדה לסייע בהקלה על הנטל הכלכלי של יחידים ובני משפחותיהם. הם עלולים להתמודד עם שלל דברים כתוצאה מניתוח ההשתלה ויידרשו לטיפול רפואי מתמשך, ועל כן הטבות המס עוזרות לממן הוצאות הקשורות לשמירה על בריאותם. כדי לזכות בפטור זה יש לספק תיעוד והוכחה לניתוח ההשתלה ולהוצאות הרפואיות הנלוות.

מאילו סיבות רפואיות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

נכויות

אחד הדברים שמעניקים פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות הוא נכות. אחוזי נכות מוענקים מטעם ביטוח לאומי במגוון רחב של מצבים. בין הנכויות הללו ניתן למצוא בעיות פיזיות בגפיים שמצריכות התניידות בכסא גלגלים, מצבים כגון עיוורון או חירשות, נכויות שנגרמות עקב מחלות כגון ניוון שרירים, פיברומיאלגיה ועוד.

על פי אחוזי הנכות נקבע גובה ההטבה ממס הכנסה, כשלרוב ניתן לקבל פטור מלא. אם יש לכם אחוזי נכות שנקבעו על ידי ועדה רפואית- בדקו את זכויותיכם אל מול רשויות המס השונות.

 

מחלות כרוניות

קיימות מחלות כרוניות שונות איתם אנשים צריכים להתמודד במהלך כל חייהם. עם המחלות האלה יש צורך בטיפול תרופתי עקבי, טיפולים פיזיים, מעקב אצל רופאים מומחים ועוד. אורח חייהם של אנשים הסובלים מהן נפגע והם זקוקים לבצע התאמות שונות בכדי להמשיך בחיי השגרה שלהם. פטור ממס הכנסה מוענק להם לצורך הצלחה במשימה זו והקלה על חייהם הלא פשוטים.

מאילו סיבות רפואיות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה לאחר תאונות דרכים

לצערנו תאונות דרכים מתרחשות כל יום ועלולות לפגוע באנשים בדרגות שונות. אם הפציעה היא קשה ובעקבותיה יש זמן שיקום ארוך או אפילו מצב כרוני מתמשך- ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. לעיתים הוא יהיה מוגבל בזמן ולעיתים הוא יינתן לכל החיים, וזאת בהתאם לפציעה.

 

מחלות מסכנות חיים

יש מספר מחלות שאנשים סובלים מהן שמייצרות מצבים שמסכנים את בריאותם באופן קשה. מחלות אלה כוללות מחלות לב שונות, אירועים מוחיים, מחלות בדרכי הנשימה ועוד. ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה במקרים כאלה לצורך העברת הכספים שנחסכו לפעולות שעוזרות לאנשים להתמודד עם מחלתם ועם מה שנלווה אליה.

 

מחלות סרטן

מחלות סרטן הן מחלות קשות שתוקפות צעירים ומבוגרים כאחד. במקרים כאלה מס הכנסה מעניק פטור אוטומטי מתשלום המיסים השונים וזאת מאחר והם מבינים את מורכבות המצב וזאת הדרך של הרשויות לעזור. פטור זה ניתן לקבל מרגע האבחון וגם לאחר ההחלמה.

מאילו סיבות רפואיות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »