חיפוש

מהי רפואה פונקציונלית ולמי היא מתאימה?

רפואה פונקציונלית זוהי גישה טיפולית, היא מתבססת על חשיבה הוליסטית ומטרתה לטפל בבעיות ממקום שורשי, מטרת שיטה זו היא לעזור לאדם להגיע לאיזון בגופו ולהוביל לתפקוד מיטבי של המערכות בגופו ואורח חייו. אם הדבר נשמע לכם מסקרן, אז במיוחד עבורכם תוכלו למצוא כאן את כל מה שחשוב לדעת על התחום ולמי זה עשוי להיות מתאים, יכול להיות שזאת שיטת שתוכל לעזור גם לכם.

 

עקרונות הגישה

הגישה הטיפולית המיוחדת בשם רפואה פונקציונלית, יושבת על שני עקרונות בסיסיים במהותה. האחד זה שהגוף שלנו תמיד בשאיפה לאיזון ובריאות, והשני זה שכל מטופל שונה, אחר, ייחודי ולכן הטיפול שיעזור לאחד לא בהכרח יעזור לאחר, כל אחד צריך עזרה שיכולה להראות אחרת לחלוטין אצל כל אדם.

 

כלים חדשניים

הרפואה הפונקציונלית, זוהי גישה המשלת תחומים רבים באמצעות כלים חדשניים בכדי להגיע לאבחון מדויק וטיפול בהתאמה אישית, כל זאת, על ידי שימוש באמצעים טבעיים. הטיפול מסוג זה, מתייחס לגורמים הספציפיים של המטופל אשר הובילו לבעיות הבריאותיות שלו. דרך בדיקות מעדה מקיפות וחדישות, ניתן ללמוד היבטים רבים על אדם ומה הוביל למצבו. השפעת הסביבה, אורח החיים שחי, גנטיקה, הורמונים ועוד המון דברים נכנסים למשוואה.

 

מצבים כרוניים

אחת העמדות של הגישה, זה הטענה כי מצבים כרוניים רבים קורים בעקבות שילוב של גורמים המעודדים את הופעתן וקיומן של מחלות, כמו תזונה לקויה, לחצים רגשיים, גורמים מזהמים במים או באוויר, חשיפה לדברים מעודדי אלרגיות וחומרים שעשויים להקשות על הגוף להתנהל בתקינות. אלו שעוסקים בגישה, מתמקדים רבות בזיהוי גורמים אלו כמשפיעים ישירים על החמרה של המחלה. לכן, עושים בדיקות מקיפות ומורכבות בכדי לחשוף את כל אותם גורמים שהסיטו את אותו אדם מקו הבריאות.

 

טיפול ומניעה

שאיפתם של העוסקים בגישה הזו, זה לטפל בגורמים הללו המביאים את מקדמי המחלה ומייצרים חוסר איזון בגוף. המטרה היא לעצור את ההחמרה של המחלה, לנסות לטפל במצב הנוכחי ולמנוע את ההופכה של בעיות ומחלות חדשות. תוך כדי, קידום של תחושת רווחה כללית ושיפור חוזק הגוף בהתמודדות עם מחלות וגורמים המוציאים מאיזון.

 

למי זה מתאים

רפואה פונקציונלית היא בהחלט לא לכל אחד, אנשים רבים מסתמכים באופן צמוד למה שנותנת הרפואה הקונבנציונלית וקשה לחשוב על לצאת מהמוכר. אך יש המון דברים מיוחדים שמגיעים עם הגישה החדשנית הזאת, אשר אנשים רבים שלא מצאו עזרה ממית לטיפול בבעיותיהם, אולי שווה להם יהיה לנסות משהו אחר. בסופו של דבר יותר אנחנו לא יודעים מאשר יודעים על עולמנו, תמיד טוב לנסות דרכי טיפול חדשות ולגלות שאולי זה בשבילכם.

 

לסיכום

בסופו של דבר רפואה פונקציונלית לא מביאה עדיין הרבה הוכחות ברורות, מכיוון שכל מקרה לגופו, החוויה היא מאוד אישית ויכולה להיות שונה באופן מהותי לכל אחד. אך אין ספק שהגישה מביאה עימה המון דברים נהדרים, אפשרות חדשה לגלות על הגורמים שמשפיעים על אורח חיינו והבריאות שלנו, אל תפחדו מהתנסויות טיפול חדשות, יש כאן פוטנציאל רב ששווה לכל מי שמחפש מענה לכאביו, לפחות לנסות.

דופק לב

 

באותו נושא