חיפוש

מהי גליובלסטומה מולטיפרומה ומה הטיפולים הרווחים בשוק

שמעתם על מכר, שכן או קרוב משפחה שחלה לאחרונה במחלת גליובלסטומה מולטיפרומה ואינכם יודעים במה מדובר? זוהי אמנם מחלה נפוצה, אך לעיתים

היא מוכרת בשם אחר, קצר יותר, שכולנו מכירים.

בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת אודות גליובלסטומה מולטיפרומה ועל הטיפולים הרווחים שקיימים נכון לרגע כתיבת מילים

אלו בתחום הרפואה.

הישארו אתנו ותגלו את כל המידע החשוב ביותר בנושא.

 

הקדמה – איך ריכזנו את כל המידע בנושא?

לא פעם אנחנו מקבלים פניות מקוראים ששואלים אותנו מהיכן גייסנו את המידע לכתיבת המדריך. הרי אנחנו מוצאים את עצמנו כותבים על נושאים מורכבים, כאלו שדורשים לא פעם ידע מעמיק בתחום. הפעם, כשנשלחנו לסקר את המחלה גליובלסטומה מולטיפרומה, הבנו שעלינו לגשת למומחים בתחום. לכן, נפגשנו עם רופאים ומנתחים בתחום האונקולוגיה שציינו בפנינו את כל המידע החשוב שיוצג בפניכם בשורות הבאות.

 

מהי גליובלסטומה מולטיפרומה?

המחלה בעלת השם הארוך גליובלסטומה מולטיפרומה היא ידועה עבור רבים  – GBM או כסרטן המוח. מדובר במחלה אגרסיבית ביותר בהשוואה לשאר סוגי הסרטן המוכרים לנו. רבים שלוקים במחלה זו מוצאים את עצמם עם תוחלת חיים שאורכת בסביבות השנה ועד שנה וחצי. ישנם מקרים שבהם החולים מצליחים לשרוד את המחלה לזמן ממושך יותר והדבר תלוי בחלק מהמקרים באופן הטיפול שהם מבצעים. הסימנים והסימפטומים למחלה זו הם אלה:

  • ליקוי עצבי
  • איבוד הזיכרון
  • כאבי ראש ועוד

אלו הסובלים ממחלה זו עשויים לגלות כי הסימפטומים יכולים להחמיר באופן מהיר ביותר ולהגיע בשלב מסוים עד למצב של איבוד הכרה.

 

מהם הטיפולים הרווחים בשוק?

ישנם כמה טיפולים שקיימים בשוק נכון לרגע כתיבת מילים אלו, להלן פירוט מקוצר אודותיהם:

 

  1. ניתוח להסרת הגידול

המטרה של טיפול זה היא כמובן להסיר מסה משמעותית ככל הניתן של הגידול הקיים במוח. בנוסף לכך, במקרים מסוימים גם נלקחת דגימה מהגידול כדי לבדוק את האבחנה שלו באופן מעמיק.

 

  1. טיפולי כימותרפיה

טיפולים מסוג זה נחשבים כמוכרים עבור חולי הסרטן. במהלך טיפול מסוג זה, מתבצע הרג של תאי הגידול. במקרים מסוימים, ניתן לבצע את הטיפולים הללו בשילוב עם טיפול רדיותרפיה.

 

  1. טיפול אופטיון

האופטיון נחשב לטיפול נייד שמורכב ממכשיר ייחודי, כזה שמייצר שדות חשמליים שמטרתם להאט או להביא לעצירה משמעותית של חלוקת התאים של המחלה. מדובר כאן בטיפול מקומי שאינו פולשני. לפי המידע שנמסר לנו מהרופאים המומחים בתחום, מדובר בטיפול חדשני שהם ממליצים לכל מטופל שלוקה במחלה לבצע.

 

לסיום

כעת אתם יודעים את כל הפרטים אודות סרטן המוח, אם אתם מכירים אדם קרוב שגילה לאחרונה כי הוא לוקה במחלה זו, כדאי שתעבירו לו את המדריך הנוכחי. הדבר יאפשר לו לקבל את כל המידע המקיף בתחום. מאחלים לכם ולקרובים שלכם רק בריאות.

רופא

 

באותו נושא