חיפוש

מבעיה לפתרון: כך תתמודדו עם אצבע הדק

אצבע הדק, המוכרת גם בשמה האנגלי Trigger Finger או טנוסינווויטיס, היא מצב רפואי הגורם לאצבעות להיתקע במנח מכופף ולגרום לכאבים רבים. אצבע הדק יכולה להיות לא רק כואבת, אלא גם להפריע באופן משמעותי לשגרת היום יום שלנו, מה שמצריך מאיתנו למצוא לבעיה פתרון בהקדם האפשרי. למרבה המזל, ישנן מספר שיטות טיפול אפשריות בהן תוכלו להתמודד עם הבעיה ולחזור במהרה לשגרת הנוחות שלכם. 

תופעת אצבע הדק נפוצה במיוחד בקרב אנשים מבוגרים, במיוחד אצל נשים בגילאי 50-60. לרוב, התופעה מתרחשת באצבעות כף היד כגון האגודל או אצבע הטבעת, ונגרמת עקב תהליכים דלקתיים במעטפת הגיד של האצבע. בעיה זו אינה חמורה וניתן לטפל בה יחסית בקלות. עם זאת, מומלץ לפנות לייעוץ אצל מומחים בשביל למצוא פתרון יעיל לבעיה. לקבלת ייעוץ רפואי בנושא אצבע הדק לחצו כאן.

 

מה ניתן לעשות באופן מיידי?

אחד מהשלבים הראשונים בהתמודדות עם אצבעות הדק הוא לתת מנוחה לאצבעות הפגועות כמה שרק אפשר. נסו להימנע מפעילויות שעשויות להחמיר את התסמינים ונסו להנמיך את מידת הדלקת בשביל שהאצבעות שלכם יוכלו להחמיר. השתמשות תכופה באותן אצבעות מקושרת פעמים רבות לאצבע הדק, לכן חשוב לשים לב שאנחנו לא מחמירים את הבעיה.

בהתחלה, מומלץ לשים קרב על האצבעות הפגועות, מה שגם יעזור לכם להפחית את הכאבים והנפיחות. כדאי להצמיד משהו קר לאצבעות למשך רבע שעה עד 20 דקות מספר פעמים ביום. שימו לב שאתם לא שמים את הקרח ישירות על העור שלכם, שכן דבר זה עשוי לגרום לכוויות קור.

 

כיצד מתמודדים עם הבעיה?

תרגילים ואימונים לכף היד כמו מתיחות שונות יכולות לגרום לשיפור משמעותי בהפחתת התסמינים של טריגר פינגר. אימונים עדינים ורגועים כמו פתיחה וסגירה של היד, מתיחה של אצבעות כף היד ועוד, הם כמה מהתרגילים המומלצים ביותר שיעזרו לכם לשפר את מידת הגמישות של האצבעות הפגועות ולהפחית את הנוקשות שלהן.

עם זאת, חשוב לציין שלא כדאי לעשות שום דבר ללא התייעצות עם מומחה בתחום או פיזיותרפיסט שיודע להתמודד עם מצבים מסוג זה. מצד שני, ישנם מקרים בהם אנחנו דווקא נעדיף לקבע את האצבעות הנגועות. אם השיטות הקונבנציונליות לטיפול באצבע הדק לא גורמות לשיפור כלשהו לאחר זמן מה, כדאי להמשיך ולהתייעץ עם אנשי רפואה בשביל להבין מה מומלץ לעשות בהמשך.

ייתכן במקרים מסוימים שנצטרך להוציא את "התותחים הכבדים" ולהיעזר בתרופות שונות וזריקות על מנת להפחית את מידת הדלקת ולהוריד את הנפיחות והתסמינים. במקרים חמורים יותר, יתכן שיעלה צורך בהליך כירורגי מינורי, לרוב תחת הרדמה מקומית בשביל לבצע חתכים הכרחיים בגידים התפוסים ולשחרר את אצבע ההדק.

התמודדות עם אצבע הדק יכולה להיות מאתגרת, אך אינה גזירת גורל כלל. אם תזכרו לנוח ולעשות את הצעדים הנדרשים, סביר להניח שהבעיה תיפתר לעצמה לאחר זמן לא רב.

באותו נושא