חיפוש

לפני חופשת פסח בחול – מה צריך לדעת על בדיקת PCR מהירה?

ברוך השם ותודות רבות למי שהמציא את החיסונים שכנגד נגיף הקורונה, בזכותם אנו צופים בשיעורי ירידה ניכרים בבדיקות לקורונה.

מאידך, גרסאות חדשות של נגיף הקורונה והרצון לשוב לשגרת חיים נורמלית, אפילו למראית עין, עוררו גל חדש של ביקוש לבדיקות גילוי נגיף הקורונה,

ובכללן בדיקת PCR מהירה.

הושקעה הרבה מחשבה ביצירת המאמר הזה, לכן אנו מפצירים בכם לסיים לקרוא את המאמר, ובו תגלו, כי לפני חופשת פסח בחול – מה צריך לדעת על

בדיקת PCR מהירה?

 

מה כוללת בדיקת PCR מהירה?

בדיקת PCR מהירה, שנהוג לכנותה אף כבדיקת שרשרת פולימרית, מכילה את ראשית התיבות של – POLYMERASE CHAIN REACTION. נערכת לרוב בסביבה רפואית או במעבדה. אתם בעצמכם, או לחלופין טכנאי המעבדה, אמורים לאסוף דגימה של תאים מהגרון, מהאף או מהפה שלכם. מדובר אודות בדיקה לגילוי נגיף הקורונה מאוד רגישה, שיש ביכולתה לזהות גם כמות הכי מועטה שלו. בבדיקה הנ"ל לוקחים מקטע מהמטען הגנטי של נגיף הקורונה ומכפילים אותו פעם אחרי פעם. בסיום כל מחזור של הרצה, מתקפל כפל העתקים של אותו מקטע לעומת המחזור שלפניו, ותוך כדי כך נעשה שחרור של חומר זרחני, אשר אמון על סימון כמות ההעתקים שיש בנמצא בדגימה נכון לאותו רגע נתון. בתום האיסוף, הדגימות יטופלו על ידי תמיסה של אנזים, ויבדקו אותן בהגברה קיצונית. טכניקת בדיקת קורונה שכזאת מאפשרת לבודקים זיהוי של החומר הגנטי הספציפי שמופיע בדגימות, כולל זהות נגיף ייחודי, כאשר בדיקה זאת מסוגלת אף להבדיל בין כל מיני זנים או גרסאות של נגיף הקורונה.

 

עד כמה מהימנה בדיקת PCR מהירה?

ניתן לומר בוודאות, כי בדיקת פי סי אר מאוד מהימנה. משום שבדיקה שכזאת בודקות חלקים מיקרוסקופיים של החומרים הגנטיים שקיימים בווירוס הקורונה, היא מאוד אמינה, ואם תרצו, יש לה שיעורי הצלחה קרובים מאוד למאה אחוזים.

 

האם בדיקת PCR מהירה באמת מהירה למדי?

באם צו השעה הוא הכרחי ודחוף, כי אז בדיקת PCR מהירה עשויה להתבצע באמת מהר למדי, אבל זה ייקח מספר שעות על מנת לגלות את תוצאות הבדיקה. במידה ואתם רחוקים ממעבדה שיכולה לבצע את הבדיקה, כי אז קחו בחשבון שתיאלצו להמתין יותר זמן לתוצאות. בעקבות הגברה של הדרישה וכמות הבדיקות שהמעבדה נאלצת לבצע, סביר להניח שתגלו כי יש עיכוב בקבלת התוצאות של הבדיקה.

 

מה התהליך של בדיקת PCR מהירה?

התהליך של בדיקת PCR מהירה כרוך בהזמנה של ערכה באופן מקוון דרך רשת האינטרנט, או לקבוע תור במרכז הבדיקות לקורונה. בכל דרך שתבחרו, הטכנאי מעבדה או אתם תצטרכו להחדיר את הספוגית של הבדיקה לתוך נחירי האף שלכם. במידה ואתם עושים זאת, תוכלו לקרוא בהנחיות עד כמה רחוק יש להחדיר את הספוגית לנחירי האף שלכם. בתום בדיקה זאת, תשובו למקום המשכן הקבוע שלכם או תשלחו את הערכה של הבדיקה, ותמתינו בסובלנות לקבלת התוצאות שלה. ההמתנה לתוצאות הבדיקה תלויה בלחץ שיש במעבדה שבה ביקרתם.

בדיקה רפואית

 

באותו נושא