חיפוש

למה חשוב קלנועית במהלך תהליך שיקומי ארוך

אם אתם נזקקים בתהליך שיקומים, ייתכן שאתם סובלים מבעיות תפקודיות שמגבילות את יכולת הניידות שלכם. לפתע, קשה לכם להגיע לסופר או למרכז הקהילתי. הפגיעה התפקודית עלולה להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום שלכם. אז במקום להישאר כל היום בבית, יש לנו פתרון בשבילכם.

 

הפתרון – קלנועית

קלנועית היא הפתרון המושלם לבעיית הניידות. הקלנועית היא רכב חשמלי קטן ליחיד או לזוג, שעל פי חוק מאפשר נסיעה במהירות של עד 12 קמ"ש. ניתן לנסוע עם הקלנועית על המדרכה, וגם בכביש עירוני. אם בוחרים בחברה מוכרת המתמחה בקלנועיות, היא בדרך כלל תציע קלנועיות בעלי מבנה אורתופדי המתאים למצב השיקומי. כך, הקלנועית חוסכת מכם תלות באנשים שיסיעו אתכם ליעדכם – תוכלו להגיע אל היעד באופן עצמאי ונוח.

 

האם צריך רישיון כדי לנהוג בקלנועית?

התשובה היא לא, אין צורך ברישיון נהיגה כדי לנהוג בקלנועית. הקלנועית היא רכב קל שמיועד להחליף הליכה, לכן הוא לא מגיע למהירויות גבוהות והוא קטן מאוד. כמו כן, הקלנועית פתוחה מכל צדדיה, והיא מאפשרת שדה ראייתה טוב של הסביבה, ממש כמו הליכה רגילה.

 

איזה קלנועיות ניתן להשיג?

ישנם דגמים רבים של קלנועיות, אותם ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים:

 

קלנועית קטנה

מדובר בקלנועית קומפקטית וקלה, אותה ניתן לקפל ולאחסן באזור יחסית קטן, כגון בגאז'. הקלנועית מתאימה אף להעברה במטוס, וכך תוכלו ליהנות מיתרונותיה גם בטיול שלכם בחו"ל! בדרך כלל, הקלנועיות הקטנות הן זולות יותר משאר הקלנועיות.

 

קלנועית בינונית

קלנועית בינונית משלבת את היתרונות של הקלנועית הקטנה והקלנועית הגדולה. היא ניתנת לקיפול, אך היא גם חזקה ועמידה במיוחד. גם איתה ניתן לטוס, ויכולות התמרון שלה הן טובות למדיי. בדרך כלל משתלבת בה סלסלה קטנה בה ניתן להניח מטען קל.

 

קלנועית גדולה

קלנועית גדולה יכולה להתאים לנסיעה משותפת של שני מבוגרים. יש בה מושב רחב ונוח, והיא מתאימה לטווחי נסיעה ארוכים יותר. בדרך כלל תהיה לה סלסילה גדולה בה ניתן לשים תיקים או מצרכים רבים מהסופר. לעתים ניתן לשלב גגון להצללה וכן כיסוי המגן מפני גשם.

 

תחזוקת הקלנועית

אמנם הקלנועית לא נדרשת לעבור טסטים תכופים כמו רכב פרטי רגיל, אך לעתים כן יש צורך לבצע טיפולים בקלנועית. מומלץ לטפל בבעיות שנוצרות בזמן, על מנת שהתקלות לא ישפיעו על איכות הנסיעה. בידקו עם חברת הקלנועיות אילו טיפולים נדרשים על מנת לתחזק את הקלנועית. ככל שתרכשו קלנועית איכותית יותר מחברה מוכרת, כך יפחתו התקלות שעשיות לקרות לקלנועית.

 

לסיכום

קלנועית היא הפתרון האולטימטיבי לבעיות בניידות שמאפיינות את תקופת השיקום. הקלנועית מאפשרת עצמאות ותחושת ביטחון מירבית. חשוב שתבחרו את הקלנועית שהכי מתאימה לכם – נסו לנסוע עליהן לפני הרכישה, וכך תוכלו להרגיש איזו מהן הכי נוחה לכם. אז חבל שתישארו בבית, התחילו ליהנות מהאוויר הפתוח!

קַטנוֹעַ

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »