חיפוש

קודם כל הבריאות: כך תתאמנו ותשמרו על תזונה מאוזנת

שמירה על שגרת אימונים מוקפדת היא מטרה חשובה לשמירה על הבריאות. אנשים רבים מתאמנים ומבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע, בונים כושר ומתחזקים. החל מספורט מתחום אומנויות הלחימה, אימוני כוח, אירובי, שחייה או אפילו טניס-כל פעילות גופנית מפתחת את הגוף ובונה אותנו להיות חזקים ובריאים יותר. אך למרות זאת, אנשים רבים מתקשים להתאים את התזונה שלהם ולשמור עלייה בריאה ומשלימה את המאמצים הרבים שלהם בשעות האימון. איך מקפידים על תזונה מאוזנת, בריאה ומזינה? אספנו עבורכם מספר טיפים מנצחים.

 

חלבונים

אנשים המקפידים על שגרת אימוני כושר קבועה, צריכים להזין את גופם בכמות מספקת של חלבונים בריאים ואיכותיים. בין אם אתם מעדיפים תזונה צמחונית, טבעונית, עשירה בדגים או בשר, ישנן אינספור מתכונים עשירים בחלבונים איכותיים, מפנקים, טעימים וקלים להכנה.

למעשה, ניתן לשלב את החלבונים בכל ארוחה ביום ובצורות שונות ומגוונות. לדוגמא, את היום שלכם תוכלו לפתוח עם ארוחה מלאה המכילה ביצים, דגים מעושנים, ירקות, קטניות, מוצרי חלב או פנקייק חלבון עם פירות, יוגורט ואגוזים.

בנוסף, ארוחות הצהריים והערב שלכם כמובן גם יכולות להכיל כמויות גדולות של חלבונים, רזים ומלאים אך מבלי לוותר על הטעם והמנות המפנקות. למשל, ארוחה חמה המכילה דגים שלמים אפויים עם ירקות צבעוניים, שניצל חזה עוף בתנור לצד פירה בטטות, קציצות חומוס ועדשים ברוטב קארי על אורז מלא או טופו מוקפץ עם תבלין שווארמה, טחינה מלאה וסלט עשיר.

בְּרִיאוּת

הכנה מראש

אחד הקשיים העיקרים של אנשים רבים בדרך לשגרה תזונה מלאה על בסיס יומי, היא פקטור הזמן. אנשים מתקשים בהכנת מזון על בסיס יומי, מאילוצי זמן, חשק או מחסור ברעיונות. לכן, מומלץ לבחור יומיים קבועים בשבוע שבהם תבשלו לעצמכם אוכל בריא ואיכותי למספר ימים קדימה.

הכנה מראש של כמות גדולה של ירקות מבושלים, ירקות טריים חתוכים, קציצות בשר, חזה עוף מוקפץ, טופו אפוי, סלט ביצים ותוספות מלאות שונות יספקו לכם אוכל בריא, מפנק ונגיש למספר ימים קדימה. הכנה מוקדמת תחסוך מכם את ההתעסקות בהכנת האוכל ותהפוך את שגרת האוכל הבריאה לקלה במיוחד.

 

אוכל מנחם

אנשים רבים, ובייחוד מתאמנים, נוטים לוותר על המזון שהם אוהבים כחלק מהמטרה על שגרת מזון בריאה. למעשה, ישנה מחשבה שגויה בהחלט שמה שטעים לנו הוא כנראה משמין, לא מזין ולא בריא. אך זו אינה מחשבה נכונה כלל ואפילו מובילה להרגלים מזיקים ושגויים. חשוב לא לוותר על האוכל שאתם אוהבים ונהנים ממנו, אוכל חייב להיות גם מספק על מנת שנחווה את תחושת השובע בצורה טובה ולא נשתוקק למתוקים ושומנים בין הארוחות.

 

לסיכום

שמירה על שגרה אימונים ותזונה בריאה היא דרך חיים חשובה הדורשת מוטיבציה והשקעה בגופנו. על מנת למקסם את ההשקעה באימוני הכושר, חשוב לשמור על תזונה איכותית ומלאה. בעזרת הקפדה על תזונה המכילה חומרי גלם איכותיים, טריים וטעימים, גם אתם תוכלו לאכול בכל יום ארוחות מזינות ומפנקות.

דיאטה בריאה

באותו נושא