חיפוש

הפטורים ממס הכנסה בישראל: מגמות ואתגרים

אחת המילים שגורמות לאזרחים רבים במדינת ישראל לכאב ראש היא בירוקרטיה. שכן, זה ידוע שיש לא מעט מצבים שמצריכים התמודדות אל מול גופים ממשלתיים גדולים שמקשים על החיים שלנו. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בפני כל דורש את הפטורים השונים שהמדינה מעניקה לאזרחיה.

הפעם, יצאנו להכיר מקרוב את הפטורים ממס הכנסה. הישארו אתנו ותגלו את כל המגמות והאתגרים שנוגעים לפטור זה.

 

פטור ממס הכנסה – מי יכול לקבל אותו במלואו באופן מידי

מי שיש ברשותם תעודת עיוור יכולים לקבל את הפטור המלא מתשלום מס הכנסה באופן מידי. כך שאם יש לכם את התעודה המדוברת, עליכם להעביר אותה אל משרדי מס הכנסה תוך צירוף טופס ייעודי שיציג את הבקשה שלכם לקבל את הפטור המיוחל. ראוי לציין כי החלטנו להציג את הזכאות הזו בנפרד, מכיוון שהיא יוצאת דופן ומאפשרת לעיוורים לקבל את הפטור מבלי להתמודד עם עניינים בירוקרטיים שאחרים עשויים להיתקל בהם.

פטור ממס הכנסה – מי יכול לקבל אותו במלואו באופן מידי 

מחלות נוספות שמאפשרות לא פעם לקבל את הפטור

החוק קובע שמי שקיבל 90% נכות לפחות לאחר שנכח בוועדה של המוסד לביטוח לאומי – זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. ראוי לציין כי מי שיכולים לקבל את הזכאות הזאת, הם אזרחי ישראל שחולים באחת או יותר מהמחלות הבאות:

  • מחלות לב
  • מחלות ריאה
  • מחלת הסוכרת
  • מחלת הסרטן ועוד

אם אתם או קרובים שלכם חולים באחת מהמחלות הללו וטרם קיבלתם אחוזי נכות, כדאי שתדעו שזה הזמן הטוב ביותר לבצע את ההליך.

מחלות נוספות שמאפשרות לא פעם לקבל את הפטור

יש גם אפשרות לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה

מדינת ישראל מכירה בעובדי הקבע שמשרתים בצבא הגנה לישראל ועוסקים בתפקידים שיש בהם סיכון. זו מאפשרת לאותם אנשים לקבל הנחה משמעותית על תשלום המס. ראוי לציין כי ההנחה נוגעת אך ורק לתשלום הנוסף שאלה מקבלים (תשלום שנקרא בעגה המקצועית "תוספת סיכון").

 

האתגרים שבאים לידי ביטוי בקבלת הפטור וההתמודדות עמם

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק במס הכנסה ולא לציין כמה מילים אודות האתגרים שבאים לידי ביטוי בעת הניסיונות לקבלת הפטור. שכן, החוק עשוי לבלבל ולגרום לאזרחים לחשוב כי הם זכאים לקבלת הפטור, בעוד המצב בפועל שונה לחלוטין. יש לא מעט אותיות קטנות שמקשות על המתעניינים בהגשת הבקשה לקבלת הפטור או ההטבה ממס הכנסה.

הפתרון הטוב ביותר שאנחנו מצאנו הוא להסתייע בגורמים מקצועיים שילוו את מגישי הבקשה. הכוונה היא לעורכי דין שעוסקים בתחום המס או חברות למיצוי זכויות שפועלות בתחום זה ללא הרף.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית שנוגעת למגמות והאתגרים שבאים לידי ביטוי בעת הגשת בקשה לקבלת פטור או הטבה ממס הכנסה. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע הרלוונטי, כך שנותר לכם רק לפעול בהקשר זה ולבדוק את זכאותכם.

הפטורים ממס הכנסה בישראל מגמות ואתגרים

באותו נושא
בית מחסה
הכל על בחירת דיור מוגן

ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים שלהם עשויים להשתנות, והם עשויים לדרוש תמיכה וסיוע נוספים. מתקני דיור מוגן מספקים סביבה תומכת לקשישים הזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות תוך

קרא עוד »