חיפוש

4 דגשים עיקריים לאחר ביקור אצל רופא מומחה

רופא מומחה הוא כל רופא אשר הכשרתו ועיסוקו מתקיימים בתחום התמחות מיוחד, כמו נוירולוג, רופא עור, רופא שיניים, אורולוג, אורטופד, קרדיולוג וכן הלאה.

רופאים אלה לא מסתפקים בשבע שנות לימודי רפואה, אלא ממשיכים לעוד 5-6 שנות התמחות בתחום ספציפי, כדי שיוכלו לתת שירות ממוקד ומקצועי יותר.

אם יש לכם הפניה לביקור אצל רופא מומחה, חשוב לשים לב לכמה דגשים חשובים, כדי שתפיקו את המיטב מהביקור הזה.

 

הקפידו להעלות את כל הטענות שלכם בנושא במהלך הפגישה

אם הלכתם לביקור אצל אורטופד למשל, בעיקר כי כואב לכם הגב התחתון, הקפידו שלא לשכוח לשאול אותו גם על הכאבים בברך, כאבים בכף הרגל וקליקים מוזרים בצוואר.

כדי שלא תשכחו, הקפידו לרשום לעצמכם את הבעיות שתרצו לבדוק, לפני שאתם מגיעים לרופא.

העלאה של כל הנושאים בצורה מסודרת מאלצת את הרופא לציין הכל בתיק הרפואי שלכם תוך כדי שיחה וכך יהיה לכם תיעוד, כי אכן העליתם בפניו את הבעיה, גם אם בהמשך יתגלה שאתם סובלים מבעיה חמורה ותחליטו חלילה לתבוע את הרופא בגין רשלנות רפואית.

 

אל תוותרו

לעיתין קרובות מדי, הרופאים שלכם עסוקים ועמוסים מאוד. המערכת שלהם מאוד לחוצה ואפשר להבין אותם, אבל אי אפשר לוותר על טיפול נאות בגלל כשלים במערכת.

משום כך, חשוב להתעקש על כל בדיקה חשובה לכם.

אם אתם למשל חושבים שמשהו לא בסדר בגב שלכם והרופא טוען שהכל נראה תקין, בקשו ממנו שישלח אתכם לבדיקה במכונת CT, או צילום רנטגן.

קחו בחשבון כי הרפואה המערבית לא יכולה לפתור כל בעיה ואף לא מצליחה לאבחן כל בעיה רפואית, אבל עדיין כדאי לוודא שאתם מקבלים את כל הבדיקות שמגיעות לכם, לפני שתתחילו להוציא כסף על טיפולים אלטרנטיביים.

 

בדקו את אפשרויות הטיפול

אל תסמכו בעיניים עצומות על כל מה שהרופא אומר. זכרו שגם הוא בן אדם. שאלו אותו מהן אפשרויות הטיפול העומדות בפניכם, בקשו אפשרויות חלופיות, אם אתם מרגישים צורך, בקשו מידע אודות החסרונות והיתרונות של כל שיטת טיפול ואף את סיכויי ההצלחה של כל אחת מן האפשרויות הללו.

 

שאלו שוב אם צריך

בין אם זו לכם פגישה ראשונה עם הרופא ובין אם לא, אם אתם מרגישים שהשאלות שלכם לא קיבלו מענה מלא, בקשו שוב את התשובות.

אל תתבישו להגיד לרופא: "לא הבנתי" או "זה לא נשמע לי הגיוני" ואפילו: "קראתי באתר של קופת חולים שזה יכול להיות גם משהו אחר".

 

לסיכום

ביקור אצל רופא מומחה צריך להיות ביקור שמספק לכם מענה ראוי לשאלות, שמאפשר לכם לקבל את הטיפול המתאים ביותר לבעיה שלכם. אם זה לא קרה, תוכלו תמיד לבקש לבקר אצל רוא מומחה אחר, אבל הקפידו להגיע מוכנים לפגישה ולא לוותר על מה שחשוב לכם, כדי לקבל את הטיפול המתאים.

 

רופאים

באותו נושא