חיפוש

גמילה בצורה בריאה – איך תעשו זאת?

על אף שהתמכרות היא המחלה הנפוצה ביותר במאה ה- 21, היא מעין טאבו ונושא שמלווה בהרבה מסתורין ובושה.

התמכרות היא כל כך נפוצה – לטלפון, לקפה ועוד.

האסוציאציה הראשונה שאומרים לנו התמכרות זה סמים או אלכוהול, אבל יש עוד הרבה סוגים.

בשל הביקורת הציבורית כלפי נושא זה, מכורים מתביישים לחשוף את עצמם.

המצב הזה לא מתוקן כי הוא לא מעודד שינוי – מכור צריך סביבה תומכת כדי להתנקות מההתמכרות.

למעשה יש שלושה מרכיבים מרכזיים שצריכים ללוות כל תהליך גמילה כדי שהוא יעשה בצורה נכונה, מטיבה ואפקטיבית – התנקות, תמיכה חברתית ותהליך רוחני – פנימי.

כמו כן, ככל שהתהליך הדרגתי וארוך סימן שהוא יותר אמיתי ואפקטיבי.

 

מערך תמיכה בין אישי

קשרים בין אישיים, שיתוף ותמיכה הם חלקים חשובים ביותר בתהליך הגמילה. תהליך זה כרוך בסבל נפשי ופיזי רב שקשה לשאת אותו לבד. בנוסף, לא סתם יש מעגלי תמיכה למכורים – התחושה הקבוצתית וההבנה הפנימית של המצב האישי של כל אחד עוזרת להם להתמודד ולהיבנות – לפרטים על מרכז גמילה. כמובן שקבוצה היא לא הפתרון היחיד, ניתן להיתמך גם בבן זוג, חברה, משפחה ועוד. כדי לאפשר תהליך גמילה בריא חשוב שהוא לא יעשה בצורה מוסתרת – כך הסבל, האשמה והקשיים יתעצמו.

 

תהליך פנימי

הצמיחה הרוחנית המדוברת פירושה התעלות על המצבים הנפשיים הקודמים להתמכרות. לכל התמכרות יש גם שורש נפשי שיש לפתור אותו ולפנות לדרך חדשה. התמודדות עם הדברים שיעלו בנפש המטופל בזמן הגמילה תאפשר צמחה. חשוב לציין שזהו תהליך ארוך טווח שממשיך גם אחרי שהמטופל "נקי". הרבה מהמטופלים יצטרכו להתמודד עם פחד מאיבוד שליטה, עם מציאת תכלית חדשה לחייהם, עם התפתחות תעסוקתית ועוד. התהליך הפנימי הולך בד בבד עם התהליך הפיזי ואסור להתעלם ממנו. תהליך נפשי נכון יביא לגמילה בריאה, במרכז גמילה תוכלו ליהנות משירותם של פסיכולוגים נהדרים שילוו אתכם בצמיחה האישית שלכם.

 

מילה על התנקות פיזית

חשוב להגיד שהשלב הראשון בגמילה הוא ההתנקות. לפני שמתעסקים בתכנים נפשיים יש צורך להימנע מהתלות במושא ההתמכרות. הניקיון הוא הטיפול הטוב ביותר – הוא ישיב למכור את השליטה ויחזיר אותו לאני האותנטי שלו. בשלב ההתנקות יש אתגרים רבים ויש צורך בהרבה התמדה. מכור שינסה להתמודד עם שלב זה לבד לרוב לא יצליח כי הוא יצטרך להסתיר מהעולם את הקושי שלו, להתמודד עם הקשיים לבד ולהתמיד – קשה ביותר ולא מומלץ.  התנקות יכולה להתרחש רק במוסד כדי שהיא תהיה אמיתית וטובה.

 

סיכום

תהליך גמילה בריא הוא תהליך שמורכב משלושה דברים – התנקות, תמיכה והתפתחות אישית. המרכיבים הללו מאפשרים לבצע ריפוי בכל הרבדים בנפש – הגופני, הרוחני, הרגשי ועוד. חשוב לפנות למרכז גמילה כדי לבצע תהליך בריא ונכון, אפילו רק ליעוץ.

 

איש משתמש

באותו נושא