חיפוש

אילו טיפולים קיימים ברפואה הסינית ומה היתרונות בהם?

החברה המודרנית מכילה בתוכה סתירה פנימית – מצד אחד הטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי. ניתן לראות זאת בשימוש הרב באינטרנט, בפיתוח, בתעשייה ועוד. ומנגד, יש תנועה משמעותית ברחבי העולם שדורשת לחזור לטבע ולהשתמש במשאביו בצורה נכונה. בנוסף, התנועה הטבעית נקשרת בדרך כלל לתורות רוחניות מרחבי העולם שמטרתן להביא את האדם לאיזון פנימי. האהדה לרפואה הסינית בימינו היא ביטוי לכמיהה לטבע בעולם המכאני.

 

מה עומד בבסיס הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית מושתתת על תורות עתיקות מהמזרח הרחוק, אשר שואפות להביא את האדם למקום מאוזן הן בפן הגופני והן בפן הרוחני. בנוסף, תורות דוגלות בחוסר התערבות מלאכותית בגוף, זאת מתוך אמונה בכוחו ובשמירה עליו בריא וטבעי. הרפואה הסינית מאתגרת את הרפואה המודרנית בהיקש שהיא עושה בין הנפש לגוף, לכן במקרים רבים היא נותנת מענה מעמיק יותר. לרפואה הסינית יש מגוון דרכי טיפול ולכל אחת ייחודיות ויעוד משלה.

 

דיקור – השיטה הידועה ביותר

דיקור מבוסס על האמונה הסינית שקיימת באדם אנרגיה של חיים בשם צ'י. הצ'י זורם בצורה מאוזנת ברחבי הגוף בין קווים הנקראים מראדיינים. במידה ויש חוסר איזון בזרימה נוצר חולי ויש צורך להשיב את האיזון. הפתרון הוא דיקור – דקירה של נקודות לאורך המראדיינים מביאה לשחרור חסמים בזרימה ובכך לריפוי. מעוניינים בפרטים נוספים? היכנסו לאתר של ז'ונגה – הפורטל של הרפואה הסינית בישראל – https://www.zhongyao.co.il

 

תזונה טבעית

למזון יש השפעה אדירה על הגוף, הוא נכנס אליו, מזין אותו וקובע במידה מסוימת את הבריאות של האדם. התזונה המודרנית לא נותנת מענה הולם לחשיבות הבריאותית של המזון ובכך מובילה למחלות בגוף ובנפש. הרפואה הסינית לעומתה, מגלמת תפיסות עתיקות שיוסדו בעידנים שהאדם היה מחובר לטבע ומזונו היה נכון ובריא. התזונה הסינית כוללת – ירקות, צמחים, הפחתה בסוכר, הפחתה בכולסטרול ועוד.

 

עיסוי סיני

עיסוי הסיני נקרא טווינא, לא שמעתם על זה? בואו נסביר. מדובר בעיסוי מהיר ואינטנסיבי שתכליתו לסייע לכאבים שונים בגוף ולהביא לשחרור פנימי. בנוסף, העיסוי יכול להשפיע לאורך זמן במידה ומתמידים בו, הגוף והנפש צריכים התמדה כדי לעבור שינוי.

 

צמחי מרפא

השימוש בצמחי מרפא הוא מהותי מאוד ברפואה הסינית. גם בתרבות המערב יש מודעות לכוחם של צמחי המרפא, כפי שניתן לראות בתרופות סבתא למיניהן ובחנויות טבע. הרפואה הסינית דוגלת בכך שצמחי מרפא מסוגלים לרפא באופן משמעותי מחלות בגוף ובנפש. על ידי הרחה, עיסוי או שתייה הגוף סופג את החומרים המרפאים שבצמחים ועובר שינוי.

 

סיכום

הרפואה הסינית הופכת אהודה יותר ויותר, כיוון שעם הצלחות לא ניתן להתווכח. אנשים רבים חוו שינוי בזכות הרפואה הסינית ומעידים בכך על כוחה. חשוב לציין שרפואה סינית לא סותרת רפואה מודרנית בהכרח – כל אחד יכול להחליט על הדרך הנכונה לו שמשלבת את שתיהן.

רפואה סינית

באותו נושא