חיפוש

איך לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה?

פטור מתשלום מס הכנסה יכול להיות בעל השפעה רבה על המצב הכלכלי, הדבר חשוב במיוחד בזמן שמתמודדים עם מחלה, סיום עבודה, הגירה, משבר כלכלי ועוד. היום, בעזרת האינטרנט, קל מתמיד לבדוק את הזכאות שלכם לפטור מתשלום מס הכנסה, איך עושים זאת?

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא הטבה כלכלית שהיא חלק ממערכת הרווחה של מדינת ישראל. פטור הוא הטבת המס המקסימלית שניתנת, בין השאר, למשתכרים סכומים נמוכים, למטפלים בבני משפחה נכים או סיעודיים, לעולים חדשים וכן לבעלי אחוזי נכות עקב מחלה ולסובלים ממצבים כמו עיוורון וחירשות.

אף אחד מהזכאים לא מקבל את המידע ממוסדות המדינה, אלא יש צורך לבדוק את הקריטריונים, להגיש בקשה לפטור מפקיד השומה במס הכנסה, לשלם אגרה וכן לעמוד בדרישות ועדה רפואית בביטוח הלאומי.

מס הכנסה

מחקר באינטרנט

מוסדות המדינה אמנם אינם מחויבים להודיע לזכאים על זכאותם לפטור ממס הכנסה, אבל הם מחויבים לפרסם את המידע באופן נגיש לכל מי שמבקש למצוא אותו. היום אפשר למצוא את כל המידע באתר הרשמי של רשות המיסים.

בעזרת מנועי החיפוש החכמים של הרשת, אפשר למצוא את המידע גם בשפע של כתבות וכמובן באתרים של חברות שמסייעות באופן מקצועי למבקשים לממש את זכאותם לפטור ממס הכנסה. מחקר באינטרנט הוא השלב הראשון של בדיקת הזכאות.

 

עזרה ממומחים

מי שאינו בקיא בעולם האינטרנט או אינו מבין את השפה המשפטית בה כתוב המידע, כדאי שיבקש סיוע מקרוב או מכר שמכיר יותר את התחומים הללו או יפנה לאנשי הרווחה המקומיים לסיוע.

אפשרות נוספת, כאשר מדובר על פטור עקב נכות או מחלה, היא פנייה למומחים בתחום של מימוש זכויות רפואיות או לעורכי דין בתחום, שישמחו לעזור לכם לברר האם אתם זכאים להטבות, לפטורים או לזכויות נוספות שקשורות למצב הבריאותי. חברות בתחום מימוש הזכויות אף ילוו אתכם בהמשך הדרך אל הפטור מתשלום מס הכנסה.

 

מס הכנסה וביטוח לאומי

בסופו של דבר, אודות הזכאות מחליטים באופן סופי הנציגים המקצועיים של מוסדות המדינה. אנשי מס הכנסה מפנים את מבקשי הפטור לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי. בוועדה בוחנים רופאים מומחים את המצב הרפואי, גם על ידי בחינה של מסמכים רפואיים וגם על ידי תשאול של העומד בפני הוועדה.

לאחר מכן, מגבשת הוועדה את דעתה וקובעת את אחוזי הנכות של הליקוי הרפואי שהוצג בפניה או שקלול של מספר ליקויים שונים. רק מי שאחוזי הנכות שלו מגיעים ל-90 אחוזי נכות משוקללים או 100 אחוזי נכות על ליקוי חמור, יוכל לקבל פטור מתשלום מס הכנסה.

 

לסיכום

על הזכאים עצמם לבדוק ולוודא אודות הזכאות מפטור מתשלום מס הכנסה, עוד לפני שיחלו בתהליך לקבלת הפטור.  בחירה בליווי מקצועי יוכל לסייע החל משלב בדיקת הזכאות וגם לאורך המשך התהליך עד סיומו המוצלח.

מס הכנסה

באותו נושא