חיפוש

קוד משרד הבריאות – איך לעזור להורים?

ההורים שלך סיעודיים וזקוקים להשגחה צמודה? באמצעות קוד משרד הבריאות תוכלו לקבל מימון מלא או חלקי, ומלי שטילמן – יועצת גריאטרית מומחית לתחום מסבירה בדיוק כיצד ניתן לבדוק זכאות.

הורים סיעודים – חשיבות עליונה למציאה של בית אבות מתאים

תהליך ההזדקנות הוא תהליך מורכב ולא פשוט, בייחוד כאשר מדובר במקרים בהם ההורים שלנו הופכים לסיעודיים. מצב סיעודי הוא מצב שע"פ ההגדרה הופך את ההורה שלנו לבלתי כשיר להתנהלות עצמאית, ועל כן הוא זקוק להשגחה צמודה וסיוע. יחד עם זאת, רבים מאתנו חוששים מאוד מכניסה של ההורה לבית אבות, וזאת לאור השם הרע שיצא לבתי האבות בארץ בשנים האחרונות כמו גם העובדה כי מדובר במהלך אשר בעבורו יש לשלם סכום כספי לא מועט. יחד עם זאת, מסבירה מלי שטילמן, יועצת גריאטרית מומחית כי כיום באמצעות קוד משרד הבריאות ניתן לקבל סיוע במימון מלא או חלקי בעבור חולה סיעודי, כמו גם בעבור הורה אשר מוגדר כתשוש נפש, במידה וההורה אכן עומד בקריטריונים.

אישה ומטפל

כיצד ניתן לבצע בדיקת זכאות לקוד בריאות משרד הבריאות?

למעשה, כפי שמסבירה מלי שטילמן, קוד משרד הבריאות הוא מסמך אשר מאשר קבלת סיוע של משרד הבריאות בעבור מימון מלא או חלקי בעבור מבוגרים אשר הוגדרו כתשושי נפש או סיעודיים, כאשר הזכאות לקבלת המסמך הזה נקבעת ע"פ מספר גורמים. ראשית כל, יש לבדוק את מצבו הרפואי של ההורה, כאשר ישנן הגדרות מפורטות של משרד הבריאות בעניין הזה. לאחר מכן, מתבצעת בדיקה של מצבו הכלכלי כמו גם הסוציאלי של ההורה, בכדי לבדוק האם ההכנסה שלו ושל בני המשפחה נמוכה, ועל כן הוא זכאי לקבל את המימון. אולם, חשוב לזכור כי גם אם יש ברשות בני המשפחה הכנסה גבוהה יחסית, ההורה יוכל לקבל תחת תנאים מסוימים מימון חלקי, כל זאת בהתאם לאחוזי הנכות אשר נקבעו לו כמו גם מצבו הנפשי. בתום הבדיקות הללו, ובמידה ואכן נמצאה התאמה, ניתן יהיה לממש את הקוד רק בעבו רבתי אבות אשר עובדים ברישיון של משרד הבריאות.

ליווי אישי לכל אורך התהליך באמצעות מלי שטילמן

מלי שטילמן היא יועצת גריאטרית בעלת שנים של ניסיון בתחום, אשר מעניקה שירות חדשני אשר מעניק לכם שקט נפשי כמו גם ידיעה ברורה כי ההורה שלכם יטופל בצורה המקצועית והטובה ביותר. באמצעות מלי שטילמן תוכלו לקבל ליווי צמוד לכל אורך התהליך, החל מבדיקת הזכאות לקבל קוד משרד הבריאות ועד לבחירה של בית אבות אשר יספק הגנה כמו גם תמיכה בעבור ההורה שלכם, ובכך תוכלו למנוע ממנו התמודדות עם הבירוקרטיה כמו גם הוצאה כספית משמעותית. על מנת לקבל את השירות ניתן להיכנס לאתר בכתובת https://www.mali-shtilman.co.il או ליצור קשר במספר 072-3945490.

באותו נושא