חיפוש

נעלי צעד ראשון – מה בריא יותר: עם או בלי?

התינוק שלכם התחיל לעמוד בכוחות עצמו ולעשות את צעדיו הראשונים וההתרגשות שלכם בוודאי גדולה מאוד.

שאלה שהרבה הורים צעירים שואלים בשלבים כאלה היא האם לתת לילד ללכת עם נעלי צעד ראשון ייעודיות או ללכת יחף, ואיזו אפשרות טובה יותר מבחינת הבריאות וההתפתחות של התינוק.

בשביל לנפץ לכם מיתוסים שאולי אתם מכירים, ובכדי לעזור לכם להבין יותר טוב מה עליכם לעשות, סיכמנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על ההבדלים בין ללכת יחף לבין ללכת עם נעלי צעד ראשון.

 

מה זה נעלי צעד ראשון?

למעשה, נעלי צעד ראשון בדרך כלל אינן זוג הנעליים הראשון אותן ילבשו התינוק או התינוקת שלכם, אלא הנעליים הראשונות המותאמות להליכה אותן ילבשו. סביר להניח שלתינוק שלכם כבר יש זוג נעליים אחרות שנועדו לחמם ושלמור על כפות הרגליים שלו. ככלל, ההמלצה הכללית היא לרכוש נעלי צעד ראשון רק לאחר שהתינוק שלכם כבר עשה את צעדיו הראשונים, כיוון שקנייה מוקדמת מדי עלולה במרבית המקרים להיות בזבוז של כספיכם, שכן כפות הרגליים של תינוקות גדלות בקצב מהיר יחסית.

 

האם בריא יותר לתת לתינוק ללכת עם או בלי נעליים?

למרות שנעלי צעד ראשון הינן נעליים המותאמות להליכה עבור תינוקות שרק התחילו ללמוד ללכת, ההמלצה הכללית היא לאפשר לתינוק שלכם ללכת עם רגליים יחפות כמה שרק אפשר. הליכה יחפה היא לא רק הדרך הטבעית והנכונה ביותר בה תינוקות לומדים ללכת, אלא גם מפתחת שרירים חשובים בכף הרגל ומסביב לה שחיוניים מאוד להתפתחותו של התינוק שלכם.

עם זאת, סביר מאוד להניח שתמצאו את עצמכם במקומות בהם לא תרצו לתת לתינוק שלכם ללכת יחף, וכאן נכנסות לתמונה נעלי הצעד הראשון. נעלי צעד ראשון איכותיות מאפשרות לתינוק ללכת בצורה הבטוחה והנכונה ביותר, עם מינימום פגיעה בדברים החשובים אותם התינוק מקבל מהליכה יחפה.

 

מה חשוב שיהיה בנעלי צעד ראשון לתינוק?

ישנם כמה קריטריונים שעל פי הם תוכלו לדעת האם נעלי הצעד הראשון שאתם רוצים הן אכן נעליים איכותיות שיתרמו לבריאות והתפתחות התינוק שלכם. הדבר החשוב ביותר בנעל צעד ראשון, היא שהיא תהיה סגורה ועם מספיק אחיזה על מנת למנוע החלקה ופציעות מיותרות. כמו כן, על הנעל להיות מספיק גמישה על מנת לאפשר גמישות של כף הרגל ותנועה של אצבעות הרגליים.

סוליות של נעלי צעד ראשון הן בדרך כלל מעט מחוספסות, על מנת למנוע החלקות, וכן ממוגנות יותר באזור העקב וכפות הרגליים. השתדלו לרכוש נעליים עם סוליה שטוחה וקלה, בלי עקבים וכל מיני דברים שיכולים להפריע לילד שלכם ללמוד ללכת כמו שצריך. בנוסף, אנו ממליצים לקנות נעלי צעד ראשון מבד רך ונושם, בכדי למנוע התפתחות של פטריות ובקטריות בכפות הרגליים של התינוק.

 

קופסה ונעליים

באותו נושא