חיפוש

מסטיק כשיש גשר בשיניים – מותר או אסור?

גשר בשיניים הוא אחד מטיפולי השיניים הפופולריים ביותר, גם בקרב ילדים ובני נוער וגם בקרב מבוגרים. כולנו רוצים חיוך יפה ובוהק, אך לא כולנו זכינו בשיניים ישרות – ולשם כך נעזרים בגשר, שמיישר לנו את השיניים. עם זאת, ישנן כמה המלצות שמומלץ להתייחס אליהן כאשר יש לכם גשר בשיניים, על מנת לשמור על שלמותו ועל פעולתו האפקטיבית.

 

ממה מומלץ להימנע כאשר יש לכם גשר בשיניים?

שאלה שאנשים רבים שואלים, היא האם מותר ללעוס מסטיק בזמן שיש גשר בשיניים. ובכן, התשובה הפשוטה לכך תהיה שלילית. מומלץ מאוד שלא לאכול אוכל דביק וקשה כאשר יש לכם גשר, פשוט כדי לא לגרום לו להישבר או להתנתק מהשיניים. דרך אגב, האיסור הוא לא רק עבור מסטיק, אלא על כל מאכל דביק באשר הוא (כמו טופי למשל).

יהיו מקרים בהם אנשים ילעסו מסטיק עם גשר בשיניים והכל יעבור בשלום, ויהיו מקרים שתוך מספר דקות הגשר עלול לצאת ממקומו, או שהמסטיק עשוי להידבק לגשר ולא לרדת. ככלל, עדיף לא לקחת סיכון מיותר כאשר יש לכם גשר, שכן העלות של התיקון עשויה להיות גבוהה (כאשר התקנת הגשר מלכתחילה אינו הליך זול).

 

המלצות נוספות לבעלי גשר בשיניים

שמירה על היגיינת פה היא חשובה תמיד, אך חשובה ביתר שאת כאשר יש לכם גשר בשיניים. הגשר הוא מקור נוסף שעליו מצטברים חיידקים ושאריות של מזון, ואם לא מנקים היטב את השיניים ואת הגשר – הדבר עשוי לגרום לבעיות שונות ולריח לא נעים מהצטברות שאריות המזון.

ההמלצה היא לצחצח שיניים פעמיים ביום, תוך ניקוי יסודי של אזור הגשר, וכן להשתמש בשטיפת פה לאחר הצחצוח. בנוסף, ניתן לרכוש מברשת שיניים עדינה ורכה שנועדה לגשר, ויכולה לעבור בקלות בין ברזלי הגשר – כך שתוכלו לנקות את אזור הגשר ביתר יסודיות.

מעבר לכך, מומלץ לערוך ביקורים סדירים אצל שיננית לאורך התקופה בה יש לכם גשר בשיניים, על מנת לבצע ניקוי מקצועי של חלל הפה ולאתר האם ישנן בעיות כלשהן שדורשות טיפול. במידה ויש בעיות כאלו, יש לבקר גם אצל רופא השיניים, שידע לטפל בכל בעיה בשיניים ובחניכיים.

 

אילו טיפולים נוספים תוכלו לבצע אצל רופא השיניים?

אם אתם קוראים שורות אלו כאשר עדיין אין לכם גשר, ואתם מעוניינים לדעת עוד אודות התהליך והטיפול עצמו, תוכלו להיכנס לאתר של ד"ר צוהר ולגלות את כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים.

מלבד יישור השיניים, רופא השיניים יוכל להציע לכם שלל של טיפולים נוספים, בין אם לצרכים רפואיים ובין אם טיפולים אסתטיים. תוכלו לבצע טיפולים של ציפוי שיניים (לשיניים סדוקות או שבורות(, להתאים לעצמכם שיניים תותבות או שתלים דנטליים במידת הצורך, ניקוי שיניים אצל שיננית ועוד.

ילד עושה בלון ממסטיק

באותו נושא
רפואת שיניים, טיפולים.
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שן מתפוררת
3 טיפולי שיניים שלא הכרתם

טיפולי שיניים המוכרים לנו הם הטיפולים הרגילים הקונבנציונליים בהם מוכרים לנו חלק מהטיפולים. כאן בכתבה נסביר את מה שחשוב לדעת לפני בחירת טיפולי שיניים וניתן

קרא עוד »
שתלים
מה חדש בתחום השתלות השיניים?

למרות השיפורים המשמעותיים בעולם רפואת השיניים, עדיין ישנם מי שסובלים מאובדן שיניים – בעיקר עקב עששת, מחלות חניכיים או פציעות. במשך שנים אפשרויות הטיפול היחידות

קרא עוד »