חיפוש

ההבדל בין הפלה תרופתית לבין הפלה רגילה

במקרים בהם את מעוניינת להפסיק את הריונך, קיימות בפנייך מספר אופציות. בין אם את בוחרת לעבור את הליך ההפלה באמצעות תרופות או באמצעות גרידה, היי מוכנה לכך שנשים רבות בד"כ יפגינו תופעות לוואי שונות. אז מה הם ההבדלים בין תופעות הלוואי של נטילת כדור לבין תופעות לוואי ניתוחיות?

למרות שבימי ההיסטוריה היו לא מעט מתנגדים, הפלות תרופתיות כיום נפוצות במרבית המדינות המערביות בעולם. ישנם הבדלים בין הפלה תרופתית לבין הפלה רגילה, הפלה באמצעות ניתוח, באמצעות גרידה ועוד. בכל מקרה בו את עוברת הפלה, יש לצפות לתופעות לוואי אפשריות. הפלות תרופתיות מתבצעות בעולם המערבי כבר כמעט 40 שנים. אם בעבר אנשים רבים הביעו התנגדות עזה לשימוש בתרופות עבור הפלות (בעיקר מטעמים דתיים), הרי שכיום ההליך הוא נפוץ מאוד.

תינוק בבטן

 

הפסקה של הריונות וההליך המתאים לך

במידה ואת מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40 ומעוניינת לעבור הפלה באמצעות תרופות, עלייך לעבור קודם כל ועדה רפואית להפסקת היריון, בה יינתן לך האישור להפסיק את הריונך. חובה לזכור דבר אחד חשוב, כל אישה ואישה אחראית על גורלה, ואין באפשרותו של אף אחד מסובביה להחליט עבורה באם הריונה יימשך או ייפסק.

במקרים רבים, נשים מפסיקות את הריונן בעקבות בעיות רפואיות, אך גם כאן, ניתן לבצע את הפסקת ההיריון באמצעות תרופות וגם באמצעות הפלה ניתוחית. כאשר בוועדה הרפואית מחליטים על הדרך בה יופסק ההיריון, נלקחים בחשבון מרכיבים שונים הקשורים באישה ובהריונה. למשל, אם את נמצאת בשלבים המוקדמים של ההיריון (שבועות ראשונים), ישנו הסיכוי הרב כי תוכלי לעבור את ההפלה באמצעות כדורים.

הפסקת היריון תרופתית

אם את בשבועות מתקדמים של ההיריון (למשל שבוע 18), תוכלי לעבור הפלה באמצעות גרידה או באמצעות ניתוח. בכל מקרה, בין אם תעברי הפלה באמצעות ניתוח או באמצעות כדורים, יש לזכור כי תופעות הלוואי הינן נפוצות. אמנם חלק מתופעות הלוואי נפוצות יותר וחלקן פחות, אך יש/ לצפות למשל לדימומים אפשריים, להתכווצויות רחמיות והתכווצויות שרירים, לבחילות וגם להקאות לפעמים. הפלה תרופתית אמנם עשויה להיות פחות מורכבת מאשר הפלה ניתוחית, אך גם במהלך הפלה תרופתית נשים רבות חוות תופעות לוואי שאינן נעימות.

ביום של ההפלה באמצעות תרופות, יש ליידע את הרופא אם את סובלת מבעיות של אלרגיות, דללי דם, יש לעדכן את הרופא אם מותקן אצלך התקן רחמי, אם הינך בתהליכי הנקה ועוד. אין ספק כי התהליך של גרידה עשוי להיות מורכב יותר מאשר התהליך של נטילת כדורים. ההליך של נטילת תרופות להפסקת הריון הוא אינו פולשני, בשונה מגרידה, אשר עצם ההליך הוא פולשני. לאחר גרידה, יש לצפות להפרשות בעלות ריחות לא נעימים, אך חובה להיות עם היד על הדופק, מכיוון ובמקרים מסוימים הפרשות עזות עם ריח מאוד רע עשויות להצביע על זיהום. במקרים אלו, יש לפנות מיד לרופא.

באותו נושא
היריון ראשית
איך לישון עם כרית היריון

נשים רבות חוות קשיים בשינה במהלך תקופת ההיריון, שנגרמים מתחושה כללית של אי נוחות וכאבים במקומות שונים בגוף. כרית היריון יכולה להקל על הקשיים הללו

קרא עוד »