חיפוש

יתרונות וחסרונות של צמחיה מלאכותית

בתקופה האחרונה אנו עדים לכך כי האזור של מכירת צמחיה מלאכותית בחנויות נעשה הרבה יותר גדול ומגוון, ואנשים בוחרים לקשט את הבית שלהם ואת בתי העסק לא פעם גם עם התוספת של צמח מלאכותי אחד או יותר מכך. כאן זה חשוב להכיר טרם אותה הקנייה את היתרונות והחסרונות שקיימים בתחום הזה של האביזרים, ולאחר מכן לבצע את ההחלטה הכי חכמה.

 

לא מומלץ להציב אותם בשמש

אחת הבעיות עם צמחיה מלאכותית היא העובדה שאי אפשר להציב אותה בשמש ישירה. מדוע? כי החומר ממנו עשויים הפרחים המלאכותיים הללו ניזוק אט אט ככל שעוברות להן יותר שעות שבמהלכן השמש גורמת לצמח לאבד מן הצבע ולהתייבש. זו הסיבה אשר בגינה אנשים מציבים את הצמחים הללו בסביבה מוצלת, וזה כדרך אגב אחד מן היתרונות הגדולים של אלה.

 

ניתן להניח צמח מלאכותי בצל מלא

למה זה יתרון עצום שאפשר להניח צמח מלאכותי במקום שבו יש צל מלא? מכיוון שהרוב המכריע של הצמחים האמיתיים הם כאלה זקוקים לאור ברמה כזו או אחרת עבור הצמיחה התקינה שלהם. הצמח מפיק מהאור את כל מה שהוא זקוק לו לצד אדמה שמהווה לו מצע נוסף לגדול. צמח מלאכותי ניתן להניח בכל מקום שרוצים, אפילו כזה שבו תהיה חשיכה מלאה כל הזמן. הוא עדיין יהיה יפה באותה המידה, הצבע שלו לא ישתנה וגם לא הצורה.

 

התחזוקה הכי פשוטה

צמח מלאכותי הוא כזה שלא צריכים להתעסק איתו יותר מידי או בכלל על מנת שהוא ימשיך להיות יפה ויעביר מסר נעים. התחזוקה המועטה כוללת ניקיון מן האבק שמצטבר לו באופן די טבעי, וגם את זה לא מבצעים באופן כה שכיח, עם מנקה אבק פשוט שעבורו לא צריכים להשקיע זמן או כסף גדולים.

 

אין תהליך של התחדשות

הבעיה עם צמח מלאכותי היא יותר כזו שבולטת עבור אנשים שאוהבים לראות כיצד דברים משתנים. צמח עובר תהליכים של צמיחה, נשירה וגדילה של פרחים ו/או פירות, ואנשים רבים אוהבים מאוד לצפות בכל אותם השינויים הנפלאים הללו כמשל לשינויים שאדם עובר בכל משך אותן העונות. צמח מלאכותי נשאר בדיוק באותה התצורה, וזה אולי סוג של חיסרון שחלק לא ממש מעדיפים עבור צמח שאותו הם מחפשים לרכוש.

 

המגוון רחב וכולל צמחים מכל הסוגים

אחד מן היתרונות הבולטים של צמחים מלאכותיים בשנים באחרונות הוא הגדילה של המבחר שאותו ניתן לרכוש. יש הרבה יותר חיקויים של צמחיה אמיתית, ודבר זה מאפשר לגוון את המרפסת בצורה שיוצרת מראה של גינה שלמה החל מפרחים, שרכים ועד לעצים בגודל מלא שלהם יש מראה מרשים למדי בכל מקום שבו הם מוצבים באגרטל גדול מידה. יתר על כן, הצמחים שאותם ניתן לרכוש הם לפעמים מסוגים שלא קיימים בתור צמח אמיתי בארץ ישראל, כי לא מצליחים לגדל אותם כאן בהצלחה. דבר זה מאפשר ליהנות מאותם פרחים למרות אותה בעיה.

 

העלות נוחה ביחס לצמחים אמיתיים

אם רוצים לרכוש עץ בינוני או כמה פרחים של סחלב לא צריכים לבצע הוצאה כספית גדולה ביחס לאותה העלות שאותה משלמים עבור אותו הצמח האמיתי במשתלה. העלות של צמחיה אמיתית היא הרבה יותר גבוהה והיא ממשיכה לעלות עם זמן נדרש עבור תחזוקה של אותם הצמחים עבור דשן, מים וגיזום. צמח מלאכותי לא מצריך את כל זאת, והעלות שאותה משלמים היא העלות של הרכישה בלבד, לאחר מכן אין כל הוצאה כספית עבור צמחיה מלאכותית בכלל.

גינה ביתית

באותו נושא