חיפוש

המדריך המלא לניתוח קטרקט

מהו קטרקט? ובכן, מדובר בתופעה נפוצה, שמשמעותה- עכירות של עדשת העין או שתי העיניים, הנוצרת עם השנים ועלולה לפגום באיכות הראייה. יש דרגות חומרה שונות של קטרקט, אך ע"פ ההערות, לקראת גיל 65 – אחוז הסובלים מקטרקט בקרב האוכלוסייה עומד על בין 40% ל-60%. סימנים להיווצרותו של קטרקט יכולים להיות: טשטוש ראייה, קושי בראייה באפילה, כפל ראייה, סינוור, הופעת כתמי צבע, ועוד. מה עושים במצב שיש לנו קטרקט? ובכן, התשובה תרגיע אתכם…יש ניתוח, והוא גם די פשוט.

מהו קטרקט?

למי מביננו שסובל או סבל בעבר מקטרקט, או בשמו העברי "ירוד", בוודאי יוכל לספר את התחושות והתופעות המאפיינות את התופעה. לרוב אנשים מגלים שהם סובלים מקטרקט כשהם מתחילים לחוות תסמינים כגון טשטוש ראייה, קושי לראות בחושך, כפל ראייה, הופעת כתמי צבע, ועוד. אבחון פשוט במקרים אלו, יגלה שמדובר בתופעה הנפוצה, שבין 40-60 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים ממנה עם הגיעם לגיל 65. קטרקט הוא למעשה מחלה של העין, המתבטאת בעכירות של עדשת העין או שתי העיניים- עד לפגיעה באיכות הראייה. הקטרקט יכול להופיע בדרגות חומרה שונות, ומסיבות שונות, והוא מהווה את הגורם העיקרי לפגיעה באיכות הראייה בעולם המערבי. ישנם סוגים שונים של קטרקט, ביניהם: קטרקט מולד המופיע כבר עם הלידה, קטרקט גרעיני המופיע עם התקדמות הגיל, וסוגים נוספים.

ניתוח קטרקט

היות והקטרקט נפוץ מאוד, מידע על ניתוח קטרקט זמין במקומות רבים ברחבי רשת האינטרנט, וכמובן- אצל מומחים העוסקים בתחום. ניתוח הקטרקט הוא הניתוח הנפוץ בעולם! עשרות אלפי ישראלים עוברים אותו מדי שנה, וכחצי מיליון אמריקאיים. בוודאי תשמחו לשמוע שאחוזי ההצלחה של הניתוח עומדים על 98 אחוזים, והוא מבוצע בהליך של הרדמה מקומית שאורך בין 15 ל-30 דקות. הניתוח מתבצע בשיטה המכונה "פאקו", שבה מפרידים את העדשה העכורה משאר חלקי העין, שואבים אותה החוצה, ומחדירים במקומה עדשה מלאכותית. מעניין וחשוב לציין, שבתור עדשה מלאכותית ניתן להשתיל עדשת מולטיפוקל או עדשה עם מיקוד פיזיולוגי- וכך בעצם "לתפוס שתי ציפורים במכה" ולטפל על הדרך גם בבעיות ראייה אחרות.

קטרקט, או בשמו העברי "ירוד", הינו תופעה נפוצה מאוד, ושיעוריה עומדים על בין 40 ל-60 אחוז בקרב האוכלוסייה המבוגרת. משמעותו של הקטרקט היא עכירות של עדשת העין- עד למצב של טשטוש ראייה, בעיות ראייה בחושך, ותסמינים נוספים. בעוד במדינות מתפתחות קטרקט הוא גורם לעיוורון, בעולם המערבי ניתן לפתור את המצב באמצעות ניתוח פשוט יחסית, שבמהלכו מוסרת העדשה העכורה, ומושתלת עדשה מלאכותית במקומה. הניתוח מבוצע לרוב בהרדמה מקומית, כך שהמטופל ער אך לא מרגיש כאב (בדומה לניתוחי לייזר לתיקון ראייה). שיעורי ההצלחה של הניתוח גבוהים ועומדים על כ98%, ואורכו הוא בערך בין 15 ל-30 דקות.

באותו נושא
רגל חבושה
איך לבחור נטורופת

הגעתם למסקנה שאתם רוצים לטפל בכאב שממנו אתם סובלים בעזרת נטורופת? אם כך, דעו שאתם בהחלט צודקים. לא תמיד חובה לפנות אל רופא המשפחה או

קרא עוד »
רפואה משלימה
רפואה משלימה

האם רפואה משלימה זו אפשרות שכדאי לכם לשקול? אתם סובלים מאלרגיות שונות? מכאבי גב שלא עוברים או מכל מיני מחלות אחרות? אם כך, טבעי שכבר

קרא עוד »