חיפוש

האם חומרי איטום גגות מזיקים לבריאות

איטום גגות היא אחת הפעולות הנפוצות בבנייני מגורים, בנייני משרדי ובתים פרטיים, בטח לקראת החורף הקר. החורף, שמביא איתו גשמים, רוחות ואבק מזמן את ועדי הבית להרים טלפון לאוטמי הגגות ולוודא כי הם יכולים להגיע לפני שהעונה מתחילה. נשאלת השאלה האם חומרי איטום גגות מזיקים לבריאות, ועל שאלה זו ננסה לענות במאמר הבא.

 

באילו חומרים משתמשים לאיטום גגות?

מיד נגיע לשאלה האם חומרי איטום גגות מזיקים לבריאות, אך לפני כן כדאי שנכיר את החומרים בהם משתמשים אוטמי הגגות לאיטום. אז מבין החומרים ניתן להשתמש בסיליקון, יריעות ביטומניות מסוג APP – בעלת עמידות גבוהה לשמש וחום, ומסוג SBS – בעלת עמידות גבוהה לקור.

כדי להבטיח שאיטום הגגות נעשה בצורה מקצועית, כדאי להזמין אוטם גגות מקצועי, מיומן ומומלץ כדי שיבצע את העבודה כמו שצריך ובמחיר הוגן.

 

האם חומרי איטום גגות מזיקים לבריאות?

בהנחה ומי שמבצע עבורכם את עבודת איטום הגגות הוא אכן מקצועי ומיומן, הוא ישתמש בחומרי איטום גגות שאינם מזיקים לבריאות כמו החומרים שציינו קודם לכן. בעבר השתמשו אוטמי הגגות גם בחומר בשם אזבסט, שהיה נפוץ מאוד לאיטום הגגות. אחרי שנים ארוכות של שימוש, התגלה לפני כמה שנים שאבק האזבסט, חלקיקים קטנים המתפוררים ממנו, עלולים לגרות למחלות ריאות קשות מאוד כמו מחלת האזבסטוזיס, סרטן הריאות ועוד.

בעקבות הגילוי המחריד נאסרה בישראל האפשרות לבנות ולאטום גגות בעזרת אזבסט, והחומר יצא מכלל השימוש הארצי בכל מה שקשור לבנייה.

אז לשאלה האם חומרי איטום גגות מזיקים לבריאות קיימת תשובה ברורה – החומרים האחרים בהם נעשה שימוש היום הוא אינו מזיק לבריאות, אולם אזבסט אכן עלול לפגוע בבריאות.

לקריאה נוספת באתר שיפוצים פלוס.

 

איך מוודאים שבעל המקצוע הוא אמין?

כדי לא להיתקל בבעלי מקצוע לא מקצועיים, כדאי לבדוק בדיקות רבות טרם העסקת אוטם הגגות. בקשו ממנו להציג בפניכם תעודות המעידות על הכשרתו והסמכתו, בקשו לשמוע המלצות ולראות עבודות שעשה בעבר.

האקטים האלו אולי עלולים להיות מביכים מול בעל המקצוע, אבל עדיף להיות מובכים ולראות את מה שאתם אמורים לראות מאשר להתבייש ולקבל בעל מקצוע לא מקצועי.

בנוסף, בכל מה שקשור להצעות מחיר וודאו שאתם מקבלים מחיר ממוצע ולא נמוך מדי או גבוה מדי. במידה והמחירים שהוצעו לכם על ידי בעל המקצוע הם נמוכים יותר באופן משמעותי – אתם בהחלט יכולים להתחיל לחשוד שמדובר באדם חובבן.

 

מתי כדאי לבצע איטום גגות?

איטום גגות אפשר לבצע גם לקראת הקיץ וגם לקראת החורף. כל אחת מהעונות עלולה להביא איתה את הנזקים שלה, הקיץ את נזקי החום והחורף את נזקי השמים והרוחות, ובכל אחד מהמקרים הללו אתם מעדיפים להיות מוגנים מפני חדירת חומרים לא רצויים אל הבניין או הבית שלכם. שיהיה חורף חמים ובטוח!

 

גג מבנה

באותו נושא